Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 13 oktober 2009 15:33

då har snart denna dag passerat med,,

Ramsus e piggelin så håller de i sig blir de en tur till dagis imorrn, det är behövligt, han e så rastlös och mamma duger inte att vara med,,

de större vill gärna inte leka med han heller,,

och Max e för liten säg han,, ja finns ju sånna dagar med då inget duger,,

annars har både han och Max börjat kunna gå upp på rummet och leka lite,, de e inte ofta det har hänt med tro de börja tycka de e rätt skönt att smita undan lite,, Rasmus leker på sin sida med sina bilar och gargage och Max han leker på sin sida med tåg och tågbanan,, så roligt att se dom.


De större är mest ute hela dagarna cyklar eller spelar bandy och basket,,

har rikitga ute barn och tycker de e så tråkigt då kvällen kommer,, men de e bra att de vill vara ute.


själv har man fått undan så gott som all tvätt plockat upp i nästan alla rum, fått undan all disk, så nu e de snart middagsdags,

vad de blir har jag ingen aning om ännu,, vi skall hämta Richi då han slutar och ta en snabbhandling och sen är de midda,


nä nu kommer Max och vill mysa så vi skall krypa upp i soffan en stund och se lite på barnkanalen.



Av Malin - 13 oktober 2009 07:18

japp lilleman hamnade i sin säng tillslut och de gick hur bra som helst och jag har sovit riktigt bra,, så skönt, fick dock kliva upp två gånger ändå, ena gången ville Casper ha käk och andra gången ville katterna gå ut,, men de e tur de säger till.


än så länge peppar peppar verka alla må bra, och jag hoppas de fortsätter så,,

nä nu skall man få  undan fikat och få iväg några kids till skolan.

Av Malin - 12 oktober 2009 22:08

för Rasmus, skönt de,, han har vart super pigg ikväll och när de lagt sig smög jag upp och då satt han och leka tyst för sig själv =) så han fick göra de,, nästa gång jag gick upp hade han somnat.


nu ikväll har Casper varit små gnällig, man e inte riktigt van det så man funderar ju på varför, nu e man sjukt nervös för att han skall få magsjuka,, har ju dåliga erfarenheter, bla från januari med max och för några år sedan då emil var ett då vi fick ligga på sjukhus,,

men nu skall man inte tänka så utan hoppas de andra får vara pigga,, men de e svårt,,

Nä nu skall man se om man vågar flytta lillman från vagnen till sängen och se om man kan sova lr om man bara ligger och lyssnar på barnen, knasig som man e,,


men hoppas på lite sömn iaf.

Av Malin - 12 oktober 2009 18:07

måste de ha vänt,, fortfarande inge mera kräk och en grabb som är över energisk,, han e överallt, men de e ett bra tecken,,


annars e vi andra pigga än så länge,,

och Max har varit utan blöja på eftermiddan och gått på toa 2 gånger,, ohh hoppas att det med fortsätter åt rätt håll,, snart blöjfri =)

Av Malin - 12 oktober 2009 16:06

Ja efter förra inlägget kom ju en kräkning till såå typiskt,,

men nu e de 2 timmar sedan sist,, och nu klättrar han så gott som på väggarna,, vet att man skall få dem att vara still,, men tar detta som ett tecken,, och e han pigg nu så har han ju legat över ett dygn så inte konstigt de klias i kläderna hos en som är 4,


nu e de tumhållning för fulla segel,, att Rasmus skall blivit pigg och att vi andra klarar oss

Av Malin - 12 oktober 2009 12:45

Ja nu har Rasmus inte kräkts på snart 2 timmar,,

sköönt,, hoppas de vänder nu,

Av Malin - 12 oktober 2009 08:57

ja här är de nog magsjuka,,

natten har vart lugn och vi trodde att de skulle vara över för Rasmus, men inte då, han ahr hunnit kräkas, eller ja kräkas de kommer inte mycke direkt, men kramper har han , inte mindre än tre gånger nu sedan kl halv åtta, lider med han,,

men rätt pigg mellan kräkningarna så de e så konstigt,,

inte bajsar han heller,, men tur de nått han slipper,, han drabbas värst jämt,, aja inte mycket att göra,,


annars än så länge har vi andra klarat oss, dock sååå ont i huvudet och småkramper i magen jag med,, men jag inbillar mig att de e för att jag inte ätit riktgt, vilket de mycket väl kan bero på,,

Robin vände om från skolan för att gå på toa, men de kan vara inbillning med, från hans sidan,,


Annars så e de full fart på Max så detta kommer bli en lååååång dag,, känns som Max kommer bli rätt uttråkad men emma kanske kan underhålla han då hon kommer hem,, och jag då Casper sover,,


nä nu skall jag gå och titta till min sjukling

Av Malin - 11 oktober 2009 20:20

ja de måste vara de Rasmus har, verkar nu lägga sig men vart en jobbig dag för han,, kräktes på förmiddan sen lungt sen sov han några timmar, och sedan har han kräkts 2 gånger nu ikväll,, men nu verkar han mycket piggare har kunnat äta lite och drucke ganska mycket,så jag HOPPAS det är över för denna gången och jag HOPPAS vi andra skall klara oss,,


nu myser vi alla i soffan ,barnen skall krypa till kojs nu,, Max och Casper de sover redan,

för mig blir de en tidig kväll med,, vart en lååång dag,,

Rasmus sover nere i soffan så richi skall sova med han,, de tyckte han var skoj rasmus.


nä nu skall jag fika klart och sedan lägga mig tro jag-

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards