Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Malin - 15 februari 2011 10:05

Ja vilken dag det var igår,, skolor och dagis stängda så barnen va hemma,,

vaknade till -28 brrr

tidigt var barnen uppe med,, en annan hade ju hoppats på en lite sovmorgon =)

fikade lite och började ta oss ur pyjamser och plcoka lite,,  sen ja då blev de strömavbrott =( länge, inte direkt de man vill ha då det är svinkallt ute,,

barnen blev tokrastlösa, ville ha lunch ville de ena med de andra som inte gick att göra,,

allt jag föreslog var fel,, typiskt att de ska ha sånna dagar då alla e hemma,, och alla ha den samtidigt,,

de försökte gå ut och va ute men kom ganska snabbt in igen,,

väckte lillebror med så han var på världens sämsta humör resten av dagen,,


efter ja tro de va 2 timmar(kändes som 2 dygn) med strömlöst kom äntligen strömmen tillbaka värmen på för fullt och lunchen började tillagas,,

på allt detta så hade jag fruktansvärda ryggsmärtor som ila runt ut i benen och magen,, och på eftermiddan kom mensvärk och sammandragningar som kändes,, =( släppte lite med alvedon men de var lite,,


efter lunch så blev barnen nöjdare och de små lekade med lego ganska länge,, Dennis hjälpte mig med middan =) han rullade köttbullar som jag sedan stekte,,


då det var klart däckade jag i soffan,, bara satt magen stenhård och de tryckte på neråt,,

mannen kom hem så gott som på en gång då han slutat vilket inte e ofta men ack så behövligt denna dag, jag försökte röra mig så lite som möjligt då magen var lugnast då,

resten av kvällen satt jag mest,, mannen och Emma som varit och handlat kom med fin alla hjärtansdag present =) en fin mugg , ett kort och choklad i hjärtformad ask =)

brukar inte fira denna dag då jag tycker de bara ett dumt påhitt men de e jag de,, men visst var de skoj att få lite uppskattning =)


Imorse kom mannen och hjälpte mig få iväg alla barnen,, tack för det,,

har handlat lite men annars blir de inte många knop då jag får sånnan sd då jag rör mig =(

imorrn e de dags för nytt UL, det är lite nervöst faktiskt, vi hoppas att de lille växt på sig nu,, och så pass mycke att jag kan få min retning i v37 ist för v38 om den stannar så länge,, ibland undrar jag om de håller på arr göra sig redo för att komma rätt snart,,


har den inte växt så, ja de vill jag inte tänka på ,, tar de imorrn.


nu skall jag försöka ta mig in i duschen och se lite mänsklig ut och inte som en zombie

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards