Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

hej och hå

Av Malin - 22 februari 2012 09:25

Vad tiden gå, Nu har tiden sprungit iväg igen och jag har inte varit inne här alls =(

Sjukdomarna har härjat runt här så man har varit/är måttligt less,, hann knappt bli pigga från magsjukan så slog värsta förkylningen till,, tro inte jag sett barnen så dåliga nån gång =( M låg i 4 dagar , het slut stackarn. De flesta barnen var väldigt dåliga och låg mest och feber som gick upp och ner =( även mannen åkte dit och mådde riktigt dåligt,, så det var en pers då ALLA vill mamma nått =/ nu är dock nästan alla helt pigga, lite snorigt ännu.

själv e jag nu rätt slut, energilös och vill inte göra ett skit =( men de vänder väl hoppas jag,, Minsta fröken i huset har kommit in nån period då hon e vaken minst 2 timmar på natten =( de gör ju med att man blir trött,, men vi hoppas att även det vänder.

Vi har dock en son som ej blir fri sin nästäppa, huvudvärk, och onda mage,, han har varit täppt i näsan lääääänge, närmare ett år och även kliande ögon ofta,, det har inte kopplat i mig hjärna förrens nu att han kanske e allergisk,, eller vi kanske har blundat för att de skall vara så,, ¨

Så igår blev det ett besök till doktorn och han var rätt säker att det var allergi, både mot djur och födoämnen =( prover är nu tagna och vi skall bara vänta på svar och medans äta allergimedicin,, en jobbig väntan, helst då vi har djur =/

Annars på schemat står de vanliga med tvätt och städ och MATTE jag är redan såååå less på matten och det går såå segt,, men de är de viktigaste ämnet att få till så måste lägga lite mer energi på det.

så det kanske är bäst att sätta fart medans lilla damen sover =)



 
 
Ingen bild

Therese Nordin

1 mars 2012 16:43

Hej Malin!
Vi har också en liten fröken här hemma som prompt vill vara vaken ca 1,5 timme varje natt, det börjar bli tröttande. Däremot behöver vi inte kliva upp och sysselsätta sig utan hon ligger och sjunger högt och ljudligt i 1,5 timme varje natt. Förhoppningsvis växer våra damer ur det här snart :)
Kram på dig
/Therese

Malin

1 mars 2012 22:07

hihi oki =) kanske åldern på dem =) hur gammal er lilla då ?
nu sover vår lilla bättre hoppas er lilla sover snart med =)

 
Ingen bild

Therese

2 mars 2012 10:50

Moa blir snart 6 månader, så än så länge är hon ganska "förlåten" för sina nattvaknanden =) Så jag hoppas på att när hon övergår till välling på kvällen så kanske hon sover lite bättre, hon får ju ersättning nu. Men söta är dom rackarna i alla fall =)
Jag tänkte på det här med att vi har samma "namnsmak" på våra barn, om Max hade blivit en tjej hade han troligtvis hetat Emma. Det namnet har jag alltid gillat (jag hade själv velat heta det) men när vi väl fick en tjej så kändes inte Emma rätt utan då stog det mellan Moa och Tove istället =)

Malin

2 mars 2012 19:56

stora tjejen =) tiden går fort =/ vi har snart 1 års kalas men blandade känslor =/
dom e ju de =)
då vi väntade Emil så trodde många (de flesta) att det var en tjej så han hette länge Moa när han låg i magen =) tills ca 2 veckor innan han kom för då kände att njä detta är en kille =) och Emil bestämdes =)
haft många som skulle fått heta Joakim men inte passat då de väl kommit =) de e roligt med namn =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards