Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin - 2 augusti 2012 15:13

Vår fina Max ;) nu 5 år ;) en glad kille då han fick de han önskade sig ;) arbets byxor snickar saker och lego city saker ;)
Nu har även moster Yvonne med barn varit här och firat han och snart kommer moster Erika och barn ;) och senare ikväll kommer de flera ;)
En underbar dag hittills och plus i kanten är att solen lyser ;)
Nu har jag fixat en del av middan så de inte blir så mycket att fixa sen ;) och idag blir de tacos so
Max önskat ;)

Av Malin - 2 augusti 2012 01:49

En massa stavfel i förra inlägget ;( men men,
Ett tecken på att jag borde letat upp kudden för länge sen ;)

Av Malin - 2 augusti 2012 01:44

Den här tiden för fem år sen kunde jag ej sova, pga en massa graviditets problem och nerver i för igångsättningen som skulle ske den morgonen:)
Trött som bara den satte vi oss i bilen kl 06;30 för färd mot Sundsvall, skulle träffa läkaren kl 8 men fick vänta till strax efter tio, innan hade jag legat med ctg ett tag som visad några starka sd som jag inte ens kände av ;)
Läkaren sa att en igångsättning var meningslöst och den mest troligt inte skulle fungera då bevisen låg så högt och lågt bak och tappen var 3 cm och inte öppen nått men ville jag så gjorde de ett försök, och de ville jag,
Kvart över elva fick jag gelén och fick nästa på en gång en massa onda sd, låg en timme sen promenerade vi fram och tillbaka , fram åt eftermiddan gick Manne och käka lite jag försökte vila så gott jag kunde mellan värkarna,
När han kom tillbaka vid fem gick jag på toa och fick då en rejäl blödning, jaaaa nu var de riktigt på gång ;) ringde på klockan och bm , de kollade hur läget var och jag var öppen fem cm så jag blev skjutsad ner till fl
Kom ner vid halv sex , vid fem över sex gjorde de en ny koll och då gick vattnet och 18:10 föddes en underbar liten gosse sim vägde 3000 gr och var 49 cm lång ;) hihihi japp han vägde prick de vägde om han 4 gånger ;)
Han var helt perfekt ;)
Tänk att de redan har gått fem år, stora killen nu ;) en ganska lugn kille som emellanåt kan explodera men för de mesta lugn ;) en känslosam, rätt blyg pojk ;)
Den natten för fem år sen kunde jag inte sova utan låg bara och kikade på vår lille prins :)
Kan inte sova denna natt heller och har gått och kika på prinsen som somnade så förväntansfull inför födelsedagen :)
Ler åt dessa underbara minnen ;)
Skall nu ta försöka drömma lika härliga drömmar då de kommer bli en lång dag med kalas hela dan ;)

Av Malin - 1 augusti 2012 20:18

Ja snart har vi en fem åring i huset ;) imorgon fyller vår goa Max 5 ;)
Så nu nattar jag lite barn och sen skall de fixas lite inför imorgon,
Dumlefluff och daim maräng tårta skall fixas, får se om jag gör lite syltkakor eller om jag gör de imorrn bitti,
japp alltid ute i sista stund :) som alltid ;)
Nu hoppas vi på sol hela dan imorrn,
Nä återgå till nattningen

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards