Alla inlägg under september 2012

Av Malin - 16 september 2012 15:09

Ja förkylningen håller i sig ännu ;( lite bättre men inte mycket med tanke på att jag äter penicillin :/
Resten av familjen är pigg så de e ju bra de ;)
I fredags hade vi vänner på besök även igår ;) fullt upp ;)
Igår började vi rensa källaren ;) äntligen, nu kanske vi får till några rum ;) samtidigt skall rummen på övervåningen bli klar med ;) ja vi lär oss aldrig, de påbörjas projekt hela tiden ;P
Idag är ena sonen hos kompis, två barn hos moster och vi andra har varit en sväng till Sundsvall och letat presenter, då vi har en som fyller nitton imorrn ;) helt sjukt 19 år, men världens finaste ;)
Så nu e vi på väg hem , skall hem hämta present till syrrans grabb sen hämta Emil och så skall vi till syrran och fika och hämta Emma och Rasmus
Sen blir de lite fix inför kalas imorrn och ledig dag för alla barnen ;)
Helst skall jag hinna greja lite i källaren med ;)

Av Malin - 12 september 2012 18:34

Nu vill jag att denna förkylning skall försvinna, trodde igår ,, jaa nu vänder de och kände mig lite piggare,, men ack så jag bedrog mig =(  mår skit just nu =( näsan helt igentäppt, huvudvärk och tandvärk, ja hela kroppen värker,, och ret hosta på de =( ätit antibiotika i två dagar nu men känner ingen skillnad, ger de nån dag till men just nu känns de som en evighet tills jag e fri skiten =(

Barnen e de dock full fart på =) rätt skönt de, fast jag inte riktigt orka hänga med dom för tillfället,,

Idag har de mest plockat lite,, vart ute med barnen en stund då de varit härligt väder, varit till frisören med lilltrollet vårat då brosan tyckte han kunde frisera han =/ var inte mycket som kunde fixas =( men lite iaf,,

Nu har mannen äntligen kommit hem så skall umgås lite innan de e dags för att natta barnen


Av Malin - 11 september 2012 23:17

Trotsade förkylningen och for till fjälls i helgen, Åre närmare bestämt ;)
Var kanske inte de smartaste att göra med denna dunderförkylning men men.

Härlig utsikt ;)
Lite snö ;) en härlig fors ;)
Och så Vårat lilla bus troll som nu redan hunnit bli 18 månader

Av Malin - 10 september 2012 08:42

Igen då och ny vecka, och den fortsätter i förkylningens tecken :( fortfarande dyng förkyld och hängig, tur så är barnen pigga :) men de tar på då de vill göra en massa och morsan orkat ingenting :( tur de har skola en stund :P
Vet inte riktigt vad vi hittar på idag försöker nog få ordning lite hemma så vi kan börja packa oss hemåt snart, inget vi direkt vill men de börjar bli lite kallt att vara i stugan och jag gör ju inget annat än att skjutsa hit och dit, så till helgen flyttar vi nog hem.
I övrig rullar dagarna på i rasande fart och alla måsten fortsätter.
Så nu e maskin med tvätt påslagen så jag tro jag lägger omkull mig en stund och försöker vila bort lite av förkylningen.

Av Malin - 8 september 2012 07:48

Igår hade jag nog min sämsta dag med förkylningen;( fy vad jag mådde dåligt ;( även Emil åkte dit natten till igår :/ han kräktes av hostan ;( men va bättre på morgonen .
Barnen något rastlösa men gubben tog de flesta och jag kunde sova läääänge ;) de var så behövligt. Mormor va med T,R och E ;)
Jag Sov nog i närmare tre timmar ;)
Idag hoppas jag på en bättre dag, får se vad vi hitta på, de regnar och regnar så de e trist väder men nått ska vi väl komma på ;)

Av Malin - 6 september 2012 09:54

Ja nu är jag så himla less på denna förkylning ;( D blir bättre och bättre men jag och J är lika kassa ;( orkar ju inte göra nått :/ näsan är hel täppt och när jag tar näs spray då blöder jag näsblod ;(
Aja de små är iaf pigga och de e skönt, idag har vi tid på BVC för de två minsta (fick komma fast jag var så förkyld) får vi se hur de går för dom.
E har friidrottsdag idag så han slutar lite tidigare, hoppas de går bra för han ;)
Nu vila lite innan vi ska iväg och fixa födelsedags presenter och hämta småttingarna ;)

Av Malin - 5 september 2012 13:52

Ja jag tänkte lägga upp en liten film här på bloggen men hur gör man ?
Är inne på appen så hur för man de från telefon ?

Av Malin - 5 september 2012 09:22

Ja jag e så himla less denna förkylning, däckade helt igår då mannen kom hem, han fick fixa de mesta medans jag låg, jag klev upp för att äta men
La mig sen igen. Tog mig en dusch men ack så jobbigt det var :/ glodde lite på tv men även de var jobbigt och mina öron värkte :(
Barnenvar ovanligt lugna ikväll :) och somnade i tid utan en massa bråk :)
Så jag la mig med tidigt, det var behövligt.
Imorse var de trögt att komma upp,dock kände jag mig piggare men nu efter alla är lämnade på skola och dagis känner jag hur allt kommer smygandes igen:(
Så nu skall jag vila en stund innan de små ska hämtas och så vi ev orkar med bak och saftkokning i eftermiddag ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards