Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin - 26 oktober 2012 19:45

Ja kan vi vara framme snart ?
Sitter just nu i bilen på väg till Stockholm och det känns som om vi aldrig komma fram :/
Och på de har jag en jävla huvudvärk :(
Barnen snälla dock, små tjafs ibland men de e sånt man får räkna med. Tre åringen dock har varit som ett ljus, inte sagt många ord, han ser smurfarna för fullt ;)
Nu e vi Uppsala, tror jag iaf ;) så nu e de inte långt kvar ;)

Av Malin - 25 oktober 2012 23:14

Ja det gör så ont i hjärtat att se sina barn må dåligt och man inte kan hjälpa dom, hur mycket man vill :/
Har en som mest troligt lider av ångest ;( allt tyder på de och har nu haft riktigt jobbiga perioder :( bla så har i samband med ångesten , ont i magen , mår illa , huvudvärk, kräkningar, ingen matlust , och blir helt slut :(
Lider som med han och de gör såååå ont i hjärtat att se han plågas så. Vår glada Goa kille som nu är mycket mindre glad :(
Har försökt fått tag i skolkuratorn men de var visst lättare sagt än gjort :( så jag hoppas verkligen hon svarar imorgon.
Han är dock bättre än vad han varit men de e mycket som maler i han än :( det är inte lätt att vara en känslig tonårskille :/ men snart så med rätt hjälp kommer de nog bli bara bra .
Nu sover han och alla de andra så ska försöka göra det jag med.

Av Malin - 25 oktober 2012 09:59

Vi kom aldrig ut igår :/ de blåste som bara den och bar riktigt kallt fast solen lyste. Grabbarna gick dock ut och lekade och grejade :)
Dennis har ännu mera ont i halsen idag :( så blir en tur in till vc och kolla läget senare. Men känns inte lika hängig som igår. Tove var nog bara trött igår för efter hon sovit en stund var de full fart på henne :)
Nu om en stund är de dags för ett till utvecklings samtal :) för Emma denna gången :)
Idag var de minus grader ute och frost och dumma bil ville inte starta :/ men de löste sig de med.
Dumt nog har vi inte köpt allas vinter handskar än :/
Vi lämnade ju de fem minsta hos mormor och morfar i lördags och tog Dennis och Emil på en shoppingtur i Sundsvall :) skoj att bara umgås solo med dom :) MEN glömde helt att jag skulle köpa handskar :/
Nu ska vi ju åka till Stockholm i helgen till barnens farmor och farfar så då kollar jag efter handskar där, större utbud och bättre priser :) de små har och de större vill gärna inte ha några handskar alls så till på lördag klarar de sig med lite varmare vantar :)
Skulle dock någon av barnen bli sämre så får vi ändra planerna och då blir de till att leta handskar här omkring.
Dagen i övrig idag består av matteboken, tvätt och städ och lite bus med barnen :)

Lite bilder får slinka med oxå :)
Cappe då han var liten ;)
Lill Tove 2 veckor :)
Och nu då hon är 19 månader och full i bus ;)
Och finaste Max,en :)

Av Malin - 24 oktober 2012 10:29

Idag är de små hemma för en ledig dag :) och så har vi även kusin Simon här :) de har leka för fullt sedan han kom imorse :) kul kul ;)
Sen till de stora NEJET, Dennis är hängig och har ont i halsen och ligger ännu :/
Tove har varit gnällig sedan hon vakna och sover redan igen :/
Vill inte ha mera sjukdomar nu :(
De räckte med den förra förkylningen med råge, känner mig själv inte på topp men jag ignorerar de och inbillar mig att de går över.
Efter lunch tänkte vi försöka gå ut en sväng men de blåser som bara den så vi får se hur se blir som, förhoppningsvis så har de avtagit iaf lite innan vi kommer ut.

Av Malin - 23 oktober 2012 14:36

Ja denna hemska matte suger verkligen, jag fattar verkligen ingenting, och när jag väl fattar så börjar vi med nått  nytt, och går jag tillbaka för att se att de jag lärt mig mig fastnat så är allt borta och jag får inte till de =( hur fasen skall det gå på provet som är om 2 veckor? vill gärna hitta ett jobb eller nått att gra som jag trivs med,, detta  plugganade ger mig bara ångest.
 
ja lite roligt har de varit med,, jag och systrarna drog iväg med morsan på en liten shopping tripp till sundsvall =) shopping, go middag övernattning på hotell och bara umgås =) det var så kul och riktigt skönt att komma iväg lite. det behövdes inför veckan som kom kan jag lova,
har ju en tonåring som mest troligt lider av ångest =( det var några väldigt jobbiga dagar i början förra veckan =( men de blev bättre och han e nu gladare och vi har bestämt att det är dags att kontakta skolkuratorn så vi kan få hjälp med detta så han kan få må bra. Även brosan under verka ha tendens till att få ångest =( men inte lika mycket än, som tur är,, vi får ta de som det kommer och lösa det därefter.
Nu e de iaf glada grabbar vilket är skönt =)
Denna vecka har vi redan hunnit med två utvecklings samtal som har gått bara bra =) fina duktiga killar har vi =) vilket känns hur bra som helst =) har även ett till utvecklings samtal med dottern i slutet av veckan =) och tror att det kommer gå lika bra =)
de små är det full fart på och är i sitt esse =) själv e man inte lika med i farten som dom =/ har dippar då jag inte vill göra någonting alls,, bara dra täcket över huvudet och ligga i sängen hela dan =( men det går ju inte,,
så igår gjorde vi lite trolldeg och pysslade och degade lite hela eftermiddan =) mycket uppskattat och mycket städning blev det =)
nu är det dags att lägga böckerna och datorn åt sidan och fara och hämta de så trollen , för att sen börja med middan.

Av Malin - 10 oktober 2012 22:37

Ja nu har halva veckan gått och ändå ligger jag ett steg före, haft torsdag idag :/ allt blivit lite fel :P men de har gått de med :)
Har ikväll rensat ut ett rum till nere i källaren :) barnen var överlyckliga att få hjälpa till :) och så duktiga och allt gick fort och smidigt ;) hittade en massa foton med som vi satt och tittade på ;) kul.
Nu vill vi börja få till rummet med ;)

Av Malin - 10 oktober 2012 11:42

Vår fina väggtext ;)

Av Malin - 9 oktober 2012 13:41

Denna jävla matte gör mig galen :( alltså jag fattar nada :/ hur fan ska man lyckas med detta, just nu ser de mörkt ut. Försöker tänka positivt med de e fan inte lätt, ingenting går in och går nånting in så är de bortblåst efter en lite stund :(
Aja måste ta en paus och gö nå annat innan jag försöker igen, huvudvärk from hell har jag med :(
Mycket gnäll nu, ska visa lite bilder istället ;)

Vår linslus som varit med i tidningen några gånger nu :) det år han i den röda mössan med stjärnor ;)
Sen vår fiiiiina lampa i vårt tv rum :)
Och sist vårt mysiga rum nere i källaren :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards