Alla inlägg under november 2012

Av Malin - 11 november 2012 19:30

Ja nu är denna dag snart till ända.
Vaknade med värsta ryggvärken ;(
Fixade frukost ala pappa imorse ;)
Sen har dan rullat på och vi har plockat och städat och fixat och där emellan spelat tv spel med barnen ;)
Några av barnen for en sväng med morfar ;)
Sen kom mor o far, mina syskon och alla kusinbarnen hit för farsdags firande ;) de blev Taco middag och sen tårta ;)
En massa bus barnen emellan :)
En mycket trevlig och rolig kväll ;)
Nu är barnen helt slut och de minsta har lagt sig.
Vi andra ser på tingeling på tvn innan de ska krypa ner.
Lite senare när barnen somnat tänkte vi ta lite filtar och krypa upp i soffan och se film ;) ett bra avslut på en bra helg

Av Malin - 10 november 2012 13:37

Ja idag är det full rulle. Mannen hade redan farit och jobba då jag vakna imorse :/ upp och fixa frukost till de små som redan börjat vakna före mig ;)
Sen blev de städ, dammsugning och torkning av golv. Barnen har varit i luven på varandra mer eller mindre hela förmiddag ;(
Nu snart slutar mannen så när han kommer skall jag iväg och fixa en present till syrrans pojk som fyller år. Så efter de blir det kalasdags ;)
Efter kalaset blir de hem och fixa middag och sen vidare till goda vänner ;)
Imorgon blir det farsdags firande ;)
Först firar vi pappan i huset :) och senare på dan kommer min syskon med familj hit så firar vi pappa/morfar här ;-) vi firar han här då känns lite mera rymligt med alla barnen :)
Tro de kommer bli bra :)

Av Malin - 9 november 2012 23:18

Morgonen gick rätt ok imorse ;) bara lite tjafs :/
Efter barnen var lämnade for jag och bytte bil med gubben ;) måste ju få köra ny kärran lite ;) blev en tur till stugan, lite handling och sen hem.
Dagen har gått undan men lite undantag ;)
Mannen sluta tidigt idag så då åkte han med och hämtade de små på dagis :) snacka om överlyckliga barn ;)
Gubben han dock typ bara hem innan han for igen :( han for iväg med jobbbt på någon grej och har fortfarande inte kommit ;(
Idag skulle barnen ha med sig en kusin hem från skolan, de tog tid på sig hem, och skickade brorsan att fara o kika vart de tagit vägen ! Då ringer mormor o säger att dom är där ;) (mormor och morfar bor två hus ifrån oss ;))
Så de var där en stund.
Syrran kom och skulle hämta H men de blev kvar en stund :) och stannade även på middag :)
Även mormor kom och åt ;) här dock var det över speedade barn och de har hållit låda hela kvällen;) minsta trollet i vår familj stod åter igen för den mesta underhållningen :)
Blev ändring i planerna och kusin H stanna kvar för övernattning ;)
Fick dock så ont i hjärtat då lillebror hans inte stannade då vi sa att han få komma och sova här en annan natt! Men så ledsen han var :( Lill Simon.

Ikväll var det dags för vår stora prinsessa att gå på disco ;) hon var så förväntans full och de grejades med kläder och hår :-) och hon var så fin när hon for :-) och så glad när hon kom hem efter en toppenkväll ;)

Nu e huve slut, hostar som bara den och halsen värker :( så nu e de dags att sussa.

Här är världens finaste tjej och hon e VÅÅÅÅÅR :-)

Av Malin - 8 november 2012 19:18

Ja domen för Dennis blev som vi trodde förkylnings astma ev astma!
Kändes rätt skönt att äntligen få ett svar, så nu hoppas vi medicinerna hjälper så han får bli pigg. Hoppas med på att det är förkylnings astma då han inte behöver ha medicinerna jämt.
Även Dennis blev otroligt lättad ;)

Idag blev de en prommis till dagis och hämta barnen, nån minus grad och sol så det var riktigt skönt ;) och barnen tycker om att få gå hem ;) de flesta iaf.

Sen de kom hem har de varit sjögröna :/ vete fasen vad som flög i dem. Och sen den lilla trollungen som är gnällig och bråkat/ busat med allt och alla :)
Minns inte att de andra barnen varit som detta lilltroll :)
Är rätt slut efter denna dag, just nu har alla de 4 minsta kröpe till sängs och jag skall ta och mysa med min stora prinsessa innan hon skall sussa med. Grabbarna e med mannen som försöker laga våran buss som fortfarande inte vill fungera :/
Tur mannen även kom hem med en andra bil han köpt idag ;) skall bli spännande att se den och köra den ;) det behövs en extra bil här rätt ofta så de känns skönt att ha en nu ;)

Nä nu skall jag göra min stora tös sällskap i soffan ;) bara en snabb sväng till tvätten så hennes fin klänning hinner torka tills hon ska på disco imorrn :)

Bjuder på två bilder på vårat tokiga lilltroll ;)

Av Malin - 7 november 2012 09:11

Ja just shit vad morgontrött jag blivit ;( eller jag har ju alltid varit det men nu är det extremt och idag kom vi upp i sista stund ;( så glad att casper valde välling till frukost imorse ;)
I tid kom vi iaf men de blev stressigt :(
Igår kväll snöa det , till barnens förtjusning ! Men imorse var det inte mycket kvar, plus grader och det blåser hemskt ;( besvikna barn som hade hoppats på lek i snön.
Men den lär komma tids nog.
Själv vill jag inte ha snö, lr lite kan de få va så barnen kan ha roligt ute, och så de blir lite ljusare ute på kvällarna.
Dags att sätta fart här hemma innan syrran komma och hämta mig, ska iväg och titta på farsdags presenter ;)

Av Malin - 6 november 2012 19:32

Ja nu är jag riktigt less på denna förkylning ;( trodde de skulle börja vända snart. Behövde lite frisk luft så tog en promenad till dagis och hämta de små, men var kanske inte de smartaste ;( hostade som ett tok, och bröstkorgen värkte som bara den ;(
Nu känner jag mig febrig, fryser och är sjukt trött. Skönt att de små somnat så jag kan dega en stund i soffan ;)
Lite duktig har jag varit idag och all tvätt är tvättad ;) så jäkla skönt ;)
De större barnen spelar tv spel och nån slö tittar på tv så jag kan med gott samvete dega i soffan en stund ;)

Av Malin - 6 november 2012 09:08

Ja bläää , har ingen motivation till nått =( så mycket jag vill göra men inget blir av,, det är så lätt att hamna i soffan och glo på tvn och bara andas medans de små är på dagis och skolan. men har så mycket som behövs göras,och som jag vill ha gjort,

och sen är det ju matten med,, hatar den skiten, min hjärna e trög och innan jag förstår nått så är ju de andra redan på ett nytt kapitel =( aja skam den som ger sig.


I morse var jag tröttare än tröttast =/ och barnen lika så, fast de flesta somnade runt 19 igår.

vissa gjorde allt för att hoppa över frukosten,,

Emil blev dock hemma idag då han gjorde illa sig igår och har ont och svårt att gå,, men jag hoppas det blir bättre under dan idag.

Nu ska jag ta och släppa datorn en stund och fixa lite tvätt kanske dammsuga lite och sen ägna resten av tiden åt matteboken.

Av Malin - 5 november 2012 09:06

Ja så typiskt, idag var de dags för skola och INGEN var vaken innan väckaren, som de varit under hela lovet. De fick tjatas och gnatas :/ men upp kom alla och fika med.
Få bilen fortfarande inte vill fungera så blev de tre turer för att skjutsa alla ! Men från och med imorrn börjar vi promenera på morgonen med. Bara därför är det väl spöregn imorrn :/
Dagen idag skall ägnas åt matteboken. Hoppas jag orkar då förkylningen inte vill släppa :( imorgon blir de dock till att ringa vc igen då Dennis hostat massor i 3 veckor nu och de blir Inge bättre över huvudtaget, han hostar så ibland att han kräks :(
Nu hoppas jag så innerligt att de andra klarar sig från denna förkylning,
Imorse var bustrollet i farten igen :)

Här ser ni hur hon tar tvättkorgen med ren tvätt som jag ska vika för att kunna nå upp till ljus knappen :P

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards