Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 23 oktober 2013 09:37

Liten jämförelse ;)

Av Malin - 23 oktober 2013 09:24

ja det går verkligen undan nu ! 

igår så hade Emma prao på C och Ts dagis, och hade haft en toppen dag och tyckte de var så roligt =) även förskolan tyckte om att ha henne där: 


blev en hel del data spelande för barnen igår, vilket jag inte tycker om särskilt mycket, men de var så uppe i varv och retade gallfeber på varandra och dåligt väder ute, och jag hängig så då fick de bli så. det är inte så ofta det händer så det ör ju inte hela världen.


Har börjat kolla lite på julklappar, är nog dags att ta tag i det nu. tiden går fort och rätt som det är så r det jul och en ny bebis i familjen,, ska bara klura ut vad alla ska få =) de flesta vet jag till men till de större barnen är det betydliget svårare att komma på nått. 


Nu skall jag kika lite på nätet och se om jag får nårga ideer, sen ska jag nog passa på att vila lite innan jag hämtar barnen, är galet trött igen =( fick vara piggare i några dagar iaf,, alltid nått.


Ny magbild tänkte jag bjussa på med,, de händer lite nu, lilleman e betydligt mer livlig nu =) vilket e skönt och på kvällarna ser man hur hela magen flyttar sig fram och tillbaka =) har även fått en hel del sd, med det gör inte ont så det är skönt =)


bilden kommer snart från telen =)

Av Malin - 21 oktober 2013 19:47

Ja barnen var då inte så sjuka nå länge, på eftermiddan har de spelat pingis på matrummsbordet ;)

Hoppas de fortsätter vara pigga ;)

Blev solo med några kids så här på kvällen då mannen tog några och for iväg en sväng.
Blev dusch för de två minsta. Sen lite lotto spel och film.
Nu har jag lagt de små ! Casper somnade på en gång men fröken galenpanna hon grejar på i sängen än ;)
Får se hur länge hon orkar hålla på.
Lilleman verkar försöka ta sig ut genom naveln känns de som ;) gör lite ont faktiskt ! Hoppas han byter plats snart ;)
Annars är det rätt skönt att få må lite bättre :)
Har nu kommit till v 28 ;) tiden går rätt fort och snart är han här ;)


Nyduschat lilltroll ;-) håret flätat inför natten då hon hatar att få håret i ansiktet

Lotto spel med finaste casper ;)

Är lillebror lika tidig som sina syskon så är det bara 63 dagar kvar ;)

Av Malin - 21 oktober 2013 09:32

Ja nu går det undan och det är redan måndag igen.
Helgen har gått i rasande fart som vanligt.
Fredag blev en lugn kväll och vi gjorde inte mycket, fredagsmys till idol och barn som däckade tidigt.
Lördag var barnen ute och lekte. Fick vinterdäck på bilen och lite handling.
På kvällen blev vi bjuden på mat hos vänner och firade en av deras som fyllt år och de firade en av våra som fyllt år :-)
Igår blev de stora städ och rensningadagen! Galet jobbigt men skönt att få i ordning på saker och ting ;)
Två av grabbarna och Tove for iväg till våra vänner så då blev lite lättare att röja ;)
Galet slut och ont i kroppen hade jag när kvällen kom :/
Och min höft :/ aj aj aj ;( gjorde så ont att den knappt höll mig uppe för att gå ;( ja e huvudet dumt får kroppen lida :/

Idag är de små lediga från dagis och sen är R och E hemma . E har ont i magen och R är riktigt förkyld ;( första riktigt förkylningen på länge :/ hoppas de gå över fort och att de andra klarar sig.

Barnen har krypit ner under filt och ser film. Förutom Tove som de e full fart på som vanlig.
Nu ska jag ta itu med lite mer tvätt innan de e dags att hämta M på lekis.

Av Malin - 17 oktober 2013 13:25

Ja igår morse ringde jag spec mödravården då jag inte mår så bra och lilleman i magen blivit så lugn. Det tog väldigt länge innan de ringde upp men tillslut så.
De ville att jag skulle åka in till fl för koll, så då gjorde jag de.
Fick ligga med ctg en stund. Vilket som bara såg bra ut ;)
Sen fick jag vänta i över 3 timmar på läkaren ;( som sen gjorde snabbt ett ul som såg bra och sa att lilleman ha rätt mycket plats att röra sig på så han lägger sig mot ryggen då och då och klämmer ihop nått som hade ett jätte invecklat namn , och de gör att pulsen kan stiga och man får problem med andingen. Detta bruka komma när man ligger på rygg men bruka släppa när man byter ställning ! Denna kille lägger sig där när han vill och därav mina problem ;( och av detta blir man ju helt slut och trött ;( så lär får dras med detta tills han e ute :/
Ordinerad vila och försöka att inte stressa.
Hm hur de nu ska gå till ! De liksom existeras inte här. Men får försöka så gott jag kan.

Imorse vakna vi till snö ;( fick smått panik då jag inte har kollat allas kläder än :/
Men tro vi har de mesta.
Barnen var överlyckliga ;)

Av Malin - 16 oktober 2013 07:10

Ohhh jag har sovit sååå bra :-) första natten på evigheter ;) jag vaknade bara en gång tack vare att nån idiot ringde 04:15 flera gånger för att prata med gubben:/ jag somnade och fortsatte sova gott ;) hoppas på fler av dessa nätter ;) men brukar vara typ en natt var femte år :/ men just nu njuter jag ;)

Av Malin - 15 oktober 2013 20:02

Morgonen gick över förväntan imorse ;) riktigt skönt.
Tre cyklade till skolan och de andra skjutsade jag.

Tove och jag for hem och packade bad kläderna så de var klart och sen myste vi i soffan en stund.
Vi åkte in till stan i tid, hämtade ut ett paket och sen gick vi till vårdcentralen. Var i god tid ;) men ville de då de var första gången och vet att Tove blir mega blyg och grinig. Så nu fick hon känna av läget först och sen kika lite när några andra badade ;) vilket var till stor hjälp, för hon var lugn och glad när de äntligen var våran tur ;)
De gick bra och hon fick mest ta de hela med lek idag så hon inte blir rädd.
Hemma igen däckade hon på en gång. Nästan jag med . E så trött och orkeslös och hjärtklappning och andningen ska vi inte prata om ;( lilleman är jätte lugn ;( så ringer nog spec mödravården imorgon och hör vad de säger.

Nu försöker jag få de små att sova ! C har redan somnat men Tove är som en iller i sängen ;(
Blev uppspelt då farbror jojo kom på besök ;)

Bara hon har slocknat tros jag att jag bädda ner mig själv med så får gubben ta de andra.

Av Malin - 14 oktober 2013 09:34

Ja självklart när de e vardag och barnen ska upp så sov de som stockar !
Fick bokstavligen dra dem ur sängarna och sen var de bråk och tjafs hela morgon ;(

Jag och de små e hemma nu men jag känner mig så hövding , trött (sov knappt nått inatt) hjärtat och andningen är inte rolig just nu och de små lever rövarn ;(
Denna dag kommer bli lååååååång ;(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards