Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Trött

Av Malin - 26 november 2013 17:39

Igår så var de små lediga från dagis och två andra som var hängiga och ont kroppen hemma med.

När de andra har gått iväg till skolan så tände vi ljus och myste ner oss i soffan och tittade på film. Oh vad man längtar efter jullov nu ;) slippa stress på morron, gå i mys kläder, tända ljus och se nått bra på tvn och nå gott fika att vakna till innan man startar dagen :-)

På eftermiddan var det dags för spec mödra!
Och visst var min njure utvidgad :/ så smärtan lär finnas kvar tills lilleman är ute! Hoppas nu att det inte blir värre. Som det såg ut nu så behövdes den inte avlastas så jag hoppas jag kommer slippa det.
Kollade tillväxten igen med ;) han vägde nu ca 2000gr så han blir nog samma stl som sina syskon :) alldeles lagom :-)

Efter kollen på njuren så värkte den ännu mer och jag mådde så illa ;(

Blev middag och nattning av barn, sen låg jag i soffan resten av kvällen.

Idag var alla pigga och kom iväg till skola och dagis.
Själv blev de bm besök ;) magen har inte växt sen förra besöket men de var ju inget vi behövde kolla upp då de kollade tillväxten igår ! Känns som har sjunkit ner så kan ju bero på de.
Allt annat såg bra ut :-) på nästa besök blir de prat om förlossning och skriva ner lite hur jag vill ha det :-)

Efter besöket så var jag och letade en ljusslinga till granen :) hittade en och så glad jag blev ;)

Ja jag har redan satt upp granen :-) och den är så fin ;) ska bara upp lite fler pomler i den ;)
Ja jag är inte som alla andra :P men vill njuta av den nu och fram till jul ! Sen tar jag gärna ner den rätt omgående efter jul. Ska lägga upp bild men den e mycket finare i verkligheten.

Helt galet väder är det nu, imorse -5 och nu +5 och regn så de är snorhalt ute. Hämtade Rasmus hos en kompis tidigare och fick köra så sakta så men ändå gled man på vissa ställen ;( tur jag inte behöver ut någe mer.

Gubben och de äldsta grabbarna är iväg på hockey ikväll så de lär komma hem sent,
Vi andra ska bara ta de lugnt och mysa ;) fika lite saffranskakor som vi bakade tidigare och mjölk till ;) mums.




Fin fina granen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards