Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 20 januari 2014 11:24

Åter måndag igen ich vi har haft en toppen helg ;) fler sånna tack ;)
Fredag skulle vi ha vänner på besök men sjukdomar satte stopp ;( får ta ny tag till helgen ;)
Vi bara myste mest ;) mannen slutade tidigt och vi åkte tillsammans och hämtade lite barn ;) Sofie (sonens tjej) kom förbi och var hos oss ;)
Efter middan hade vi bara mys och tittade på fångarna på fortet ;)

Lilleman har fått knas med magen så blev en lång natt. På lördag morgon tog mannen han så fick jag sova ;-) tack snälla du.
Efter jag klivit upp gjorde vi oss klara och begav oss upp till stugan till mamma o pappa. Vi fikade och mannen och barnen gick ut och körde skoter och fyrhjuling ;)
Max och Rasmus stannade hos mormor och morfar :)

Efter vi kommit hem och ätit middag så kom syster på besök.

Senare så ringde farmor och farfar från Chile ;)

Igår fick jag oxå sovmorgon ;)
Sen städ och plock. Några barn for till mormor och morfar. Vi andra fick besök av vänner och av min moster och man. Blev fika och en massa surr :) och Liam fick fin fina presenter :)
Efter ett tag kom Robin och Sofie med ;) vi handlade lite och sen lagade de supergod mat :) casper surrar om middan ännu ;)
Sen slappa vi lite, tittade på film, la de små och sen spelade vi yatzy :-) tro kl var halv tolv närmare när Robin o Sofie gick hem ;) så kul när de kommer ;) Liam verkar fortsätta ha magknip ;( 01 la sig han och jag. Han kunde iaf sova inatt ;) sov till 4 och sen till 06:45 ;)

Nu har jag och de små hunnit stöda deras rum, lekt lite och nu ser de film.
Vi ska strax göra oss klar för att hämta Max på lekis.
Sen kommer mannen och hämtar Emil, han måste till doktorn då han gjorde illa stortån igår ;( han har jätteont, svårt att gå och får inte på sig skon ;( bara vänta och om nått e trasigt.

Nu lägga ner myskillen som ligger i famnen och slå på en maskin tvätt.

Av Malin - 18 januari 2014 11:33

Helt galet vad tiden går fort när underverken väl kommit ut.
Igår blev Lill prinsen redan 3 veckor.

Försöker trotsa hormonerna som ställer till de ännu då och då och bara ta vara på tiden med nära och kära.
Njuter av min fina familj även då det är mycket trots och sura miner emellanåt ! Det hör liksom till.

Ta vara på tiden, man vet aldrig vad som händer imorgon.

Prinsen 3 veckor

Av Malin - 18 januari 2014 11:29

Bjussar på några bilder från förlossningen ;)

De känns :)

Klart mannen blev slut med :P

ONT

Belöningen :-)

Av Malin - 17 januari 2014 09:03

Glömde skriva att då jag var öppen 7 cm var prinsen fortfarande rörlig och låg högt upp :/ mest trolig därför min smärta var så hemsk

Av Malin - 17 januari 2014 08:57

Ja kvällen den 26/12 bestod av beslutsångest !
Ville vi så hade vi tid på förlossningen kl 8:30 den 27/12

Mådde ju inge vidare så en igångsättning var lockande, samtidigt som jag ville att det skulle starta själv.
Fick lite onda sammandragningar på kvällen så vi bestämde att vi skulle åka upp till förlossningen iallafall för en koll.
Var på fl prick halv nio den 27/12 och blev mottagen av en jätte trevlig bm ;) hon visade in oss till ett rum och kopplade på ctg.
Hade den 30 min och den kom läkaren. Ctg visade att jag hade värkar 3 st på 10 hela kurvan.
Doktorn gjorde en undersökning. Öppen 2 cm men tappen lång ich hård.
Men det kunde ändras fort, helst när man var mång omföderska.
Han sa även att de kunde vara så att fl nu startat men även att de kunde bara vara förvärkar.
Vi fick välja om vi skulle åka hem eller få gel och starta igång fl.
Då det kändes som den startat och vi hade barnvakt och allt så valde vi att stanna kvar.
Gelén behövdes värmas innan jag kunde få den så vi gick och fikade under tiden.
9:30 fick jag gelén och blev kopplad till ctg.
Hade den i en timme och visst gjorde nu sd ondare, 4/10 min så de kom regelbundet med.
10:30 kopplade de loss mig och vi valde att gå på en promenad. Vilket var lättare sagt än gjort. Sd gjorde såå ont och fick ett tryck neråt så de näst intill var omöjligt att gå. Så vi gick tillbaka till rummet och jag la mig.
Det var mest samma under hela dagen och ctg var kopplad flera gånger som visade samma 4/10 min så sd kom regelbundet och gjorde ont!
16:30 var de ny koll! Tappen utplånad och öppen 3 cm ! Blev så besviken då jag trodde skulle ha hänt mer med tanke på hur ont jag hade det.

Nu skulle vi avvakta till kl 19 för ny koll. Var läget lika då skulle de avbryta och ge mig en sovdos för att vila.
Var uppe och gick fram ich tillbaka i rummet fast se gjorde så ont så jag knappt kunde gå !
Kl 18:30 fick jag en teckenblödning och bm gjorde en koll.
Öppen 5 cm och buktande hinnblåsa under värkar så visst nu var det verkligen på gång ;)
Nu blev smärtan värre och värre, från kl 20 tiggde jag o bad om bedövning ! Men fick vara höra vad duktig jag var ! Inte det jag ville höra då, jag ville ha bedövning ! Vilket jag aldrig bett om tidigare.
Kl 20:30 kom bm som tog emot oss tillbaka, tack o lov, hon hade varit ledig i några timmar mitt på dan. Hon gjorde en koll. 7 cm öppen ;) och så fick jag lustgas :-) den var gudomlig ;) blev snabbt en liten dimma och alla hördes som om de var hur långt bort som helst.
Strax efter kände jag hur jag ville trycka på !
De ville att jag skulle vänta lite , men hur lätt är det !
Jag började trycka men de höll emot, jag var inte den gladaste just då ! Kl 21:08 gick vattnet, vilket jag inte ens märkte
Men sen två krystvärkar senare kl 21:11 så föddes vår älskade lilla prins ;) navelsträngen runt halsen och ena armen men allt gick bra.
Tack vare att de höll emot så klarade jag mig helt utan bristningar och slapp sy.
Kl 21:15 kom moderkakan utan problem.
Jag var lite borta en lite stund av lustgasen men mådde ändå väldigt bra. Trött såklart ;)

En helt underbar prins som vägde 3120 gr och 48 cm lång ;)

Så lyckliga ;)


Ska föra över bilder från mannens tele som han fotade under fl.

Av Malin - 16 januari 2014 14:58

Trött tröttare tröttast imorse ;( tog verkligen emot att kliva upp!
När alla väl var uppe blev de en massa glädjerop när de såg snön ute ;) själv blev jag mindre glad då vi skulle åka med Tove till sjukan.
Mannen kom till kl 8 skjutsade skolbarnen sen kom han o hämta oss så begav vi oss till sjukan. Tove hade tid på öron.
När vi kom dit så var min mamma där med med och syrran oxå som åkt med henne.
Tove blev så glad bär hon såg mormor.
Vi fick komma in nästan på en gång.
De kollade npn decibel nivå och det var alldeles utmärkt ;)
Den fick hon komma till en läkare som kollade inuti öronen och de såg lika bra ut ;) så att hon inte pratar så mycket än beror mest troligt på att hon är lite sen helt enkelt ;)


Hemma har vi fixat bilstolarna i bilen, vi har ju bara en skjutdörr bak så har klurat länge nu hur de små ska sitta och tro att denna lösning blev bra.

Nu väntar vi på att Emma ska komma hem och sen ska vi åka och hämta Max hos en kompis innan de är dags för middag.

Tänkte försöka knåpa ihop en förlossnings berättelse sen medans den finns fortfarande i hjärnan ;)

Nu dags för lite käk för lilleman ;)

I väntrummet på öron ;) och detta valde Tove att leka med ;) dockor a var inge intressant alls ;) hon e lik sina bröder ;)

Hm

Av Malin - 15 januari 2014 09:39

Ja hur ska man nu få nånting gjort när man har det såhär mysigt ;)

Av Malin - 15 januari 2014 08:36

Ja kvällen igår blev inte alls som jag tänkt ;( barnen myror i brallan och morsan trött och Liam jätte social och ville vara i famn.

Barnen ville inte göra nått av mina förslag utan de tyckte mest de var roligt att reta varandra.
Men nä tack, de fick göra sig natt klar tidigare än vanligt och fika tidigare. Så går det när man inte vill lyssna. Sen satt de i soffan och kollade matlagning på tvn ;)
Ja här gillar de att se matlagning, bakning och typ SOS alarm program ;) mer än barnprogram faktiskt ;)

Mannen kom hem när de minsta hade lagt sig. De större kröp ner relativt tidigt med. Sen dega vi i soffan innan vi med la oss.

Imorse var jag galet trött ;( hatar verkligen att vara morgontrött ;(
Liam tyckte det var perfekt tajming att äta när alla skulle göras klar för att komma iväg till skolan.

Alla har ni för en stund sen kommit iväg. Emma blev dock hemma då hon har ont i magen ;( haft de av o till nu i några dagar ;( kanske är nått som går ? E ju så svårt med magvärk och veta vad de kan vara.
Hon har lagt sig igen och även jag och Liam ligger nu i sängen och vilar lite. Sen blir de till att ta tag i lite städ och rensning.

Mys i soffan igår innan nattning ;)

Lite morgon mys ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards