Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 8 januari 2014 08:22

Japp då var första skol,lekis,dagis morgonen avklarad ;)
Den gick över förväntan ;) lilleman var vaken 3 1/2 timme igårkväll och somnade 22 ;) då la vi oss med, han vaknade strax efter 2 för mat och sen somna han igen, kl 6 vaknade Tove , minns inte när hon vaknade så tidigt senast. Vi låg och myste i sängen :) efter en liten stund vaknade Liam för käk. Och sen klev de andra upp efter som. De tittade på tv medans de fikade. Mannen kom hem och skjutsade alla. Nu snurrar tvättmaskinen och Liam har somnat så jag tänkte slå omkull mig en stund i soffan ;) sen måste jag in på affären en sväng. Får se om de blir en promenad dit lr inte.
Ska hinna plocka upp lite innan alla ska hämtas med. Men först lite vila ;)

Av Malin - 7 januari 2014 12:15

Ja imorse hade vi två små som var uppe med tuppen ;) kl 7 kom dom och väckte mig ;) de undrade var pappa var. Ja idag var det dags för han att jobba igen ;(
Och mina hormoner slog till på en gång ;( bajs hormoner.
Nu är det bättre iaf ;)
Liam ville vara vaken inatt och jag hade sån tur att älsklingen kunde inte sova så han tog med sig han och kollade på tv ;) jag fick sova ;) tack älskling ;)
Liam vaknade 8 för mat sen sov han igen och han sover än hm en riktig sömntuta på dan.

Två trötta tonåringar med som jag inte får ur sängen :/
Får se hur det går att få upp dom imorrn.
Har hunnit fixa lite på förmiddan, fick en felaktig faktura så de är löst nu. Liams försäkring är klar, även hans namn till skattemyndigheten. Intygen för vårdbidraget för Tove är klara och ska bara postas och plockat och fikat ;)
Nu väntar vi på lillasyster och barn som kommer hit ;-)

Idag är det uppehåll från regnet ;) och det är ljusare ute ;) så skönt för själen ;)

Även BVC ringde så på fredag är det dags för vägning igen ;)

Nä kanske hoppa ur pyjamasbyxorna innan besöket kommer :-)

Av Malin - 6 januari 2014 14:15

Ja nu börjar jag bli riktigt deprimerad på detta väder :( mörkt och dystert :( barnen är om inte ännu mera less :( nu har vi myst. Sett film. Spelat spel, pysslat och ritat och de är less på allt och vill ut! Väl ute kommer de in på en gång då det inte går att göra nått ute heller :(

Hoppas att vi alla blir på lite bättre humör när de träffar sina kompisar igen och skola och dagis är igång igen !
Själv måste jag börja dagen imorgon med att ringa tandläkaren. Skulle egentligen gått dit innan Liam kom men kunde ju inte ligga på rygg då, för då kunde jag ju inte andas :/ så tänker att gå till Tandis då var med skräck känslor. Men nu måste jag dit då jag bete sönder halva tanden !

Nä nu försöka hitta på nått med barnen.

Oj

Av Malin - 6 januari 2014 11:17

Ja oj vad kl tickar ;( vi som skulle kliva upp tidigare ? Ja strax före 11 vakna vi :/ ops
Detta kommer bli en jobbig vecka.
Är ju alltid galet morgontrött och nu värre än nånsin ;(

Men det är ju så mysigt att se denna mys kille och inte vill man kliva upp då

Av Malin - 5 januari 2014 21:35

Idag kom vi ur sängen liiite tidigare iaf ;) alltid nått ;) tur vi har två dagar till på oss ;)
Idag har vi mest grejat på här hemma, gubben började med rumsbyten är när vi kom hem från bb då det inte funkade praktiskt som vi hade det. Vi har dock inte kommit fram till den bästa lösningen förrens nu så har hållit på med det. Allas garderober har blivit flyttade och det var inte lite kläder ! Phu
Är inte riktigt klar ännu men snart så.
Sen har mannen bakat piroger ;) gott gott ;) igår så bjöd han på hemmagjord pizza ;)

Eftermiddan har även gått i hockeyns tecken. Nu är det finalen som se tittas på. Det hejas och skriks här och lille Liam är mitt i gröten och brys sig inte fem öre av allt oljud ;)

Så gott , mums ;)

Så här mycket bryr sig Liam ;)

Av Malin - 4 januari 2014 15:04

Ja bu är man galet less på detta väder ;(
Regn och åter regn och halka ute :/ mörkt och dystert ;(
Man blir ju deprimerad !

Lille Liam var snäll med mamma inatt ;) han somnade 22 och vaknade 03 för mat. Han käkade, fick en ny blöja och sen låg vi bara och titta på varandra i en timme innan han somnade igen. Sov till halv nio för käk . Hade tänkt försöka börja vända på dygnet och kliva upp men ja tittade ut genom fönstret och gjorde samma som Liam och somnade om. Vi hade även besök av två småtroll till i sängen :-) de är så snälla mot mamma och kryper ner på pappas sida :) kanske för det vet att han kramar om dom på en gång ;) han tycker de är så mysigt ;) men de tyckte nog att de blev trångt så efter ett tag tog med sig pappa in till deras sängar ;)

Kl halv tolv klev jag och Liam upp ;) då hade mannen och de andra barnen redan klivit upp ;)
Får ta tag i att vända dygnet imorgon ist ;)

Kl e nu 15 och de små ser på film ! Richi och de större har farit och hämtat Dennis epa så han kan hålla på och skruva i den här hemma ;) han fyller ju 15 i maj så han ska snart börja ta kortet så han får köra när han fyller år ;)

Vi andra myser på här inne, det är redan svart ute ;(
Så vi får mysa inne

Av Malin - 3 januari 2014 22:44

Ja kl 21:11 denna fredag kväll blev vårat lilla ??En vecka. Tiden går otroligt fort när de väl kommit.
En helt otrolig liten kille som är otroligt nöjd. Lite svårt att förstå att en sån liten kan vara då otroligt snäll och nöjd ;) bara hoppas att det håller i sig läääänge ;)

Ikväll har vi haft vänner här ;) länge sen vi sågs så det var kul ;)
Nu trötta barn som slocknade på en gång efter en massa bus ;)

De större har en kompis här som ska sova över och de ser film nu ;)
Mannen har gått in i duschen så jag och lilleman ligger i soffan och myser innan vi ska knoppa ;)

?? Redan en vecka :-)

BVC

Av Malin - 3 januari 2014 14:50

Idag for farmor och farfar hem och det är galet tyst här ! Barnen tror jag är i halvt chock !
De ska ha ett STORT tack för allt de gjort dessa dagar de varit här, både fick jag vila upp mig innan Liam föddes och vilat och myst med Liam efter han kommit och bara kunnat återhämta mig ;)
Nu ska vi fortsätta mysa och njuta tillsammans innan gubben åter är tillbaka på jobbet och skola och dagis är igång.

Idag har BVC varit här och kollat Liam och vägt han ;) hon var super nöjd över vår lilla kille och han vägde nu 3060gr så nu börjar han vända ;)

Även idag kom hormonerna som ett brev på posten ;( vilket de gjort med två senaste barnen med när de gått en vecka ;(
Galet jobbigt att börja grina dör ingenting och inte kan man förklara för barnen att mamma grinar men hon är inte ledsen för nått ;( hoppas som dom dumma hormonerna försvinner fort.
Snart ska vi handla lite, hämta hem barn som är hos kompisar och sen kommer vänner på besök och fika ;)

Nä nu e de en liten som är hungrig :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards