Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Vecka

Av Malin - 16 januari 2015 23:02

Ja nu har en till vecka passerat och vad har hänt då ? Ska se om jag kommer ihåg allt :)
Förra fredan var Robin, Sofie o Lovis här :) de lagade middag åt oss och det var aå gott :) tack snälla ni. Men ack så konstigt det kändes att stå bredvid och titta på :)
Efter så blev det film mys resten av kvällen :)
I lördags kom de oxå :) så härligt att ha dom här :-) blev köttfärs paj till middag och det var riktigt gott :) vänner kom förbi med, så det blev surr o skratt och barnen lekade som bara den, inne o ute :-)
Söndag då ! Daga för Emils bandymatch :) så roligt och se och vi var ett gäng som var där o hejade :) det blev tråkigt nog en förlust men det var ändå skoj att se :)
Fick rå om Sofie o Lovis hela dan :) Robin hade jouren och var ute o plogade så gott som hela dan :/
På kvällen for jag o städade ! Emma, Emil, o Sofie följde med och hjälpte mig och efter så tränade vi :)

Måndag , dags för skola o dagis igen. Minns inte riktigt vad vi gjorde men dagen flöt på i rasande fart.
Tisdag och daga för ett besök mes Tove på habiliteringen. Det fick ganska bra så nu väntar vi på ny medicin till Tove. En muskelavslappnande medicin då hennes ben nu är ännu mera spända:/ samt ett kedjetäcke och ev ett par sandaler.

Hade velat träffa hennes doktor med att prata om andra saker men hon var såklart inte där som vanligt.

Onsdag dan rullade på som vanligt med lämning o hämtning och alla sysslor som hör till hemmet.
Dock med en liten olycka på kvällen :( Tove hade drucki vatten i tv rummet och skulle gå in till köket och lämna glaset, men när det gäller Tove så går hon ju aldrig utan hon springer o nu tappade hon glaset som går i miljoner bitar och hon fortsätter att springa ich springer då i allt glas :(
Oh oj oj oj vad hon blödde :( barnen hade i chock tror jag av allt blod :/
Robin o Sofie var så snäll o kom o passade några barn och morfar var snäll o kom o hämta några så vi kunde åka in med Tove.
Hon hade skärt sig mellan tårna :( av alla ställen. De tvättade och tyckte de såg fint ut och sen limmade de såret och la om ett förband.
Torsdag
Barnen iväg på skola och Tove o casper hemma med mig o lilleman. Hade fullt sjå att hålla den lilla damen still ! Vilket inte gick aå bra då hon har myror i brallan jämt.
Precis innan middan så blöder hon massor igen och allt förband lossnar. Och vad ser jag i såret jo glas :/
Åter igen är Sofie , Robin o morfar snäll o tar barnen o vi åker in till akuten igen.
De tvättar riktigt o la på bedövnings salva. Senare kommer läkaren och tittar och gräver runt lite i såret hittar inget mer. Lägger om och vi får åka hem.
Tove har varit så otroligt duktig dessa dagar och det är helt sanslöst hur smärt tålig denna lilla dam är.
Idag har dagen gått ut på igen att försöka hålla lilla dam still , lättare sagt än gjort och bara nån timme hade hon tagit bort förbandet , la på nytt 3 gånger sen gav jag upp. Hon sprungit på i 250 blåst, precis som vanligt om inte värre än vanligt . Idag går hon som hon brukar på foten vilket hon inte gjorde igår så antar att det könns mycket bättre :)
Har försökt plocka o greja hela dan
Avslutade med god fläskfilé gryta med gorgonzola och pasta :) och sen bara myst.
Nu sover de flesta utom D som är ute i ränner men ska hem snart. O lilleman som inte verkar ha nå planer på att sova.
Nu fixa lite välling och hoppas han vill sussa :)

Bandymatch :)

Bus ute i snön

Härliga vinter

Som sagt lite blod :/

Vår duktiga tjej hos doktorn

När vi kom hem från sjukan var Lovis ute och promenera med Liam ;)

Lite av toves sår :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards