Direktlänk till inlägg 18 november 2015

hoppas hoppas

Av Malin - 18 november 2015 00:04

Efter en del pump strul fredag och lördag och jag ville kasta in handduken och ge upp allt vad som hade med insulin pump att göra så känns de lite bättre =) 

oj oj som jag led med Rasmus =( vilket helvete ett barn får gå igenom =( allt han bara kunnat göra och äta när han kännt för det till att planera och packa sina saker och hålla koll på sitt blodsocker hela tiden, ja livet blir aldrig desamma igen. Men vi kämpar på och gör det bästa av det helt enkelt.

som sagt efter denna strul helg så har vi nu haft två larmfria nätter och ser att kunna bli en tredje inatt =) yeay 

vi börjar komma övernes med pumpen och lär oss mer =) 

man glädjs verkligen mycket mer åt de små sakerna nu vilket är fantastiskt.


Mera glädje har det oxå blivit =)

förskole chefen ringde igår och berättade att resurs var klart till Tove =) 

hon börjar på torsdag, en sån härlig nyhet =) men allt börjar från måndag, 

det svåra har varit att komma fram till vilka tider som kan bli bäst, från början var det så att T skulle gå varje dag till kl 15 men att jag då skulle hämta lillebror Liam kl 11:45 samt de andra syskonens hämtningar, de skulle bli så att jag skulle mest hela eftermiddan sitta i bilen =/ 

Nu blir det så att T kommer vara på förskolan själv mån o fredag till kl 15 och tis,ons,tor är hon och liam där till kl 14 =) en bra början känns de som, och sen öka lite eftersom och ser hur hennes behov är, 

det känns riktigt bra =) äntligen får hon den hjälp hon behöver.


Har även fått Rasmus skola att förstå hur viktigt det är att Rasmus diabetes sköterska kommer dit och berättar om diabetes, hur olika blodsocker kan värden påverka R och på vilket sätt han kan vara, samt hur viktig maten är, R hoppar gärna över lunchen då han sällan tycker de e särskilt gott =( så på måndag kommer hon hit till stan och Rs skola.

det känns bra nu, jag hoppas att de flyter på så nu ett tag.


Annars så är jag och gubben förkylda än, han kom tom hem från jobbet imorse och då mår han inte bra! 

jag hoppas skiten försvinner snart. Barnen mår bra och det är ju det viktigaste =) 


Alla sover och jag borde göra desamma om bara john blund ville komma på besök hos mig med !

aja ska ta och försöka iaf

 
 
Vito

Vito

18 november 2015 00:31

Hvor gammel er gutten?

For 1.5 måned siden holdt jeg på å dø... av acidose. Måtte ligge på intensiven i en hel uke, og enda flere dager på en annen avdeling. Har nyoppdaget diabetes type 1.

Det er VELDIG MYE å sette seg inn i...

Lykke til! Ønsker dere en god natt ^^

http://vito.bloggplatsen.se

Malin

18 november 2015 00:34

Rasmus är 10 år
oj vad otäckt, skönt att det gick bra.
ja det är väldigt mycket att lära sig, en stor omställning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards