Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 30 december 2009 00:33

Och känns som man inte alls hinner med, samtidigt som vissa dagar går såå otroligt sakta oftast dom jobbigaste daagarna som man vill ska gå fortare än vad de gör.

haft en sån idag, hade en sån toppen dag igår och allt gått åt pipan idag,, men de e bara att ta nya tag.

imorrn är de dags för inhandling av nyårs menyn, har dock ingen anong om vad vi skall äta men de bruka lösa sig de med,,

förhoppningsvis slutar mannen lite tidigare, man kan ju alltid hoppas.


ja snart nytt år och nya funderingar kommer krypandes,

mest över vad man skall göra efter mammaledigheten, tiden går ju så fort att man måste börja kolla lite, aja men man ska kanske vänta tills de nya året börjat och nu försöka njuta av detta år som e kvar vilket är jätte länge not =)


mycket svammel nu, e nog bäst att göra kudden sällskap, kanske kolla lite hockey med grabbarna först.

natti

Av Malin - 25 december 2009 19:49

Ja nu har de vart julafton och vi hade en toppen dag,, dock gick dagen väldigt fort,, men alla glada och nöjda =)

go fika och go mat, och en massa klappar,


idag blev de en rejäl sovmorgon, vaknade kl 11 men de kan man får göra nångång emellanåt.

var dock vaken en stund inatt med casper som hade feber och hosta,, förkyld igen lill stackarn.

idag har vi inte gjort  många knop alls, skönt, skottat, fikat ocbara myst, och nu ätit midda,, barnen slöar framför tv och vi med,,

känner mig inte pigg än, fortfarande ont i magen =( men de blir vä bra nån gång hoppas jag,,


imorgon e jag sugen att ta en tur till sundsvall men vi får väl se vad mannen tycker om de =)

Av Malin - 21 december 2009 22:13

Ja då är nart julen här,, tiden bara springer fram, igår kom vi iväg en väng till sundsvall iaf sp att några julklappar blev det,

en annan trist sak var ju att bilen inte startade,, hm mindre roligt, skulle hämta jojo på tågstationen men han fick ta taxi in till birsta,, sen kom Matti med bärgarn och en hyrbil ja hem kom vi iaf till slut men de blev en lååång dag.


Idag har vart en dag som både vart skoj och mindre skoj, förmiddan var barnen heltokiga jag var alldeles slut, men sen gick de ut en stund, skönt men sedan började tjafset om hmm,,


sen kom the mamas med barn på fikabesök mycket trevligt,, lite stojigt kanske men blir ju så med många barn =) var 16 barn här =) men tro de tyckte de var skoj,,


sen blev de lite pulkåkning för barnen igen ,,


nu ikväll har jag inte gjort nånting alls,, bara slappa,, har sån magvärk varje kväll vete fanken vad de e,,

med de går nog över,,


nu får man hålla koll på lilleman som nu mer hoppar med en jäkla fart fram till granen, den e mycket fin och spännande,,

får hålla ett öga på julklapparna med som alla e nyfikna på =)

Av Malin - 21 december 2009 22:13

Ja då är nart julen här,, tiden bara springer fram, igår kom vi iväg en väng till sundsvall iaf sp att några julklappar blev det,

en annan trist sak var ju att bilen inte startade,, hm mindre roligt, skulle hämta jojo på tågstationen men han fick ta taxi in till birsta,, sen kom Matti med bärgarn och en hyrbil ja hem kom vi iaf till slut men de blev en lååång dag.


Idag har vart en dag som både vart skoj och mindre skoj, förmiddan var barnen heltokiga jag var alldeles slut, men sen gick de ut en stund, skönt men sedan började tjafset om hmm,,


sen kom the mamas med barn på fikabesök mycket trevligt,, lite stojigt kanske men blir ju så med många barn =) var 16 barn här =) men tro de tyckte de var skoj,,


sen blev de lite pulkåkning för barnen igen ,,


nu ikväll har jag inte gjort nånting alls,, bara slappa,, har sån magvärk varje kväll vete fanken vad de e,,

med de går nog över,,


nu får man hålla koll på lilleman som nu mer hoppar med en jäkla fart fram till granen, den e mycket fin och spännande,,

får hålla ett öga på julklapparna med som alla e nyfikna på =)

Av Malin - 15 december 2009 18:44

Äntligen kom snön, sååå härligt, barnen har varit ute i princip hela dan,, underbart,, Max e lite sur nu då han inte får vara ute längre,, men de går nog över får vara ute imorrn =)


att man kan bli på så bra humör av lite snö,, ljust och fint,,

och nu då snön kom så kom julkänslorna med,, ja en del iaf,, så idag åkte granen fram =) så när grabbarna kommit hem från dagis så pyntade jag och Rasmus den, så fin blev den =)


ja humöret kan ju ha ändrats med för att i helgen kom man äntligen ut en sväng,

ja upp till motti och pattis stugan men härliga vänner go mat och go dryck eller ja inte all dryck men nästan hahaha =) grevens blandning var inte så mumma god eller vad säg ni tjejer, ni som fick dricka lite mer än mig.


och sen ännu bättre humör blev man på då man kom hem, väggen var på plats och numera tapetserad med, så nu har vi en ny fin fondvägg och idag har jag möblerat om bra  tro jag de blev,,

men nu  vill man ju ha en ny soffa och en fusk öppenspis,,hmm  kankse man skall önska sig de av tomten,,

dock finns de massor jag vill ha, en skohylla , vitrinskåp ja de e bara lite av allt,, får se när dessa saker vill flytta in hos oss =)


nu blir de snart dusch och sedan skall jag locka håret på emma inför lucia imorrn,


Av Malin - 9 december 2009 12:35

till lillemans bajskalas tro jag att jag har hittat,, känner liiiiite av en tand så de e nog de mer än han skulle bli magsjuk =)

han är idag världens gladaste unge,, vilket han e annars med men idag har han slagit alla rekord =)

Av Malin - 9 december 2009 10:22

Fan  vad less man är på detta väder,, alla blir på dåligt humör ink jag själv, plus att jag e trött och orkeslös, har inte gjort ett skit här hemma men måste nog börja sätta fart snart eller rättare sagt omgående,,


lite har jag gjort men inte hemma, vart till stugan slagit på värmen, fått lite julfint, nu måste värmen bara hålla sig uppe och så måste jag upp och kolla kylen den verkar vilja ha lagt av hm =(

men jag hoppas på de bästa,,

för nu längtas de till lördag =)


men lite nervigt av nån anledning brukar alltid nån av barnen bli sjuk då jag skall göra något, och inatt hade lilleman diaree hmm men hoppas de bara var något tillfälligt,,


nu skall vi ta en tur till dollar innan vi hämtar grabbarna på dagis

Av Malin - 7 december 2009 10:10

Ja nu är vi hemma igen, skönt,, dock var de skönt med detta avbrott och riktigt bortskämd blir man =)


Än har jag inte fått fingrarna ur och börjat göra något, men känneer mig inge vidare,, ont i nacken ner i ryggen och upp i huvudet,

även mina händer, armbågar  och knän värker som satan, ingen kraft nån stans heller,,

gissar på en muskelinflammtion så antar att man måste slå  en pling till doktoren,

e trött trött trött med såblir nog att  börja med järntabletter igen hm,


idag har vi elin här en stund men hon sover så vi får gå bort och hälsa på sedan =)

skall upp till stugan en sväng med och slå på lite värme så jag kan  börja greja lite där,,


blev nu sugen att fira jul där,så vi funderar och funderar,de vore riktigt skönt,men vi får se,,först partyt =)



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards