Alla inlägg under maj 2014

Av Malin - 28 maj 2014 09:18

Ja jag är så less på att vara trött ;( trött och orkeslös ! Sover ju så himla dåligt ;( och när man känn så här så vill man inte göra ett skit :( har massor som behövs göras men får inte ett skit gjort !

Kidsen kom iväg även denna morgon även om det gick trögt,
Var osäker på om Tove skulle få åka iväg till dagis eller inte då hon ramlade igår ! Hon stod på en pall och ramlade så hon fick pall benet i ögat eller precis på sidan av ögat, igår såg det ändå rätt ok ut men imorse var hon så svullen :( men det var samma fart på henne som vanligt så hon fick åka till dagis, vi har ju nära så de skulle ringa om det blev nått.

Lilleman sover och jag hat ätit lite frukost, skall ta tag i lite tvätt innan han vaknar ! Tjopp

Toves öga igår :(

Och toves öga idag :(
Mammas Lill hjärta

Av Malin - 27 maj 2014 19:36

Ja vi är ju åter hemma och tillbaka i rutinerna i några få dagar.
Ingen värme har kommit tillbaka :( vill ha den NU
Känns som barnen är ständigt speedade :/ indra vad fasen de går på ? Skulle gärna ta samma som dom för jag är allt annat än speedad ! Dom far runt som yra höns och jag går runt som en zombie ;(
Sover otroligt dåligt och är ständigt trött ;(
Igår ringde toves sjukgymnast så nu snart är det dags för återbesök så får vi vad som ska göras här näst. De var även och hälsade på Tove på dagis idag och observerad hur det går för henne där :) de skall även hem till oss och se hur hon är hemma.
Idag har hon knappt varit still i 5 min ! Inte ens när hon skulle äta middag ! Phu tänk om man hade bara lite av hennes energi :)
Nu är Richi, Dennis o Tove i stugan, Emil med kompis, Max hos mormor och Emma, Rasmus o casper med moster på cirkus ! Så bara lilleman hemma :) känns lite konstigt men rätt skönt och andas lite :-)
Lilleman har knappt sovit idag så han lär göra kväll snart :-)

Idag har jag och hjärtat varit tillsammans i 23 år :-) snacka om att tiden går fort ! 23 år ilag, gifta i 13 år, 9 barn, och 1 barnbarn :-) vilket rikt liv vi har :-) älskar dig Richi ?? Mer än du kan ana :)

Även i dag den 27/5 så är nu vårat lilltroll 5 månader :) helt sjukt ! 5 månader, ja som sagt tiden går galet fort.

Vårat fina lilltroll :)

Mannen i mitt liv :-) min klippa, mitt allt ?? Vad skulle jag göra utan dig, älskar dig

Hem

Av Malin - 25 maj 2014 16:01

Ja nu är det snart dags att lämna Stockholm för denna gång och vi beger oss hemåt.
Här är det varmt o skönt och fått höra att hemma är inte alls varmt ;( hoppas värmen kommer tillbaka.
Dennis o Joel åkte med Robin o Sofie hem.

Vi har haft härliga varma dagar ;) och present fick jag med :-)

Blir mer skrivande när vi kommit hem ;)

Fick en fin fin klocka :-)

Av Malin - 23 maj 2014 00:15

Japp nu är vi i Stockholm hos svärföräldrarna :) Dennis och hans kompis Joel tog tåget tidigt imorse och vi andra började vår resa vid kl 15.
Mindre skoj var att ac'n la av ? så sjukt varmt kan jag lova ! Hade fönsterna öppen av o till men blev bara korta stunder då det blir ett sånt jävla durrande.
Fram kom vi och vi överlevde resan ;) barnen var ovanligt snäll o lugn i bilen :-) de kanske inte orkade annat ???

Vi har bara tagit det lugnt sen vi kom ! Tog en stund att då de uppspelta barnen att somna ! När de väl kommit till ro så vakna lilleman :/ han har lite svårt att komma till ro o är vaken än ! Men han brukar vara så första natten vi är någonstans, men han e så trött nu så han slocknar nog snart, just nu ligger han i vagnen och grejar,
Men snart så blir de natt för oss med.

Av Malin - 21 maj 2014 23:23

Ja vilken dag phu
Tove vaknade vid halv tolv inatt och kräktes en rejäl kräkning ;( bara att riva ut sängkläderna och in med henne i duschen ! I duschen blev hon pigg o så glad att få duscha ha ha , hon och jag la oss i tv rummet utifall att de skulle bli mer. Tack o lov blev det inte det. Det är andra gången hon kräks efter vi varit på kalas , de har blivit några kalas nu och en hel del glass, hon har varit precis som vanligt idag, de vill säga precis överallt ! Så magsjuka e de inte, tro att de kan va så att det endera blir lite mycket för henne av att kalasa alt att hon börjar reagera på mjölk ! Har ju fler barn som reagerar fast de blir lös i magen !

Sedan har det varit fullt ös medvetslös hela dan, en övertrött tjej på de med som total vägrat sova idag och vägrade sova nu ikväll med ;( den lilla damen somnade precis.

Robin o Sofie o Lovis har varit här ikväll :) vi har surrat och lyssnat på massa musik ;) sjungit och dansat ;) massa härlig musik som passar vår rockabilly fest vi ska ha i sommar ;) så roligt vi haft ;) och blev även lite Lovis mys ;)

Tråkigt så cyklade Dennis omkull ;( skrapade armen rejält och jag såg att det behövdes tejpas ;(
Typiskt att sånna här saker ska hända då man är ensam med barnen ! Som tur är har vi otroligt snälla människor runt om oss ;) Dennis bästa kompis pappa är sjuksköterska så han plåstrade om Dennis så vi slapp åka till sjukhuset :-)
Han kom även hem hit nyss och la om det igen då det läkt igenom ! Tejpningen var toppen men de andra stora skrubbsåret vätskades !
Tusen tusen tack ;-)

Nu är det tyst i huset och jag ska plocka undan allt stök och vänta hem mannen som varit iväg med jobbet.

Kommer somna gott med en otrolig tacksamhet över alla fina nära och kära vi har runt om oss ;)

Dennis arm tidigare efter vurpan

Av Malin - 20 maj 2014 13:27

stress stress och åter stress. Hatar stress och tidigare kände jag mig aldrig stressad, tog allt som de va ! 

men nu ! blä jag är stressad jämt =( vet inte vad jag e stressad för, men det maler i mig konstant och jag blir helt slut =(  ska verkligen förska hitta tillbaka dit jag var,, 


inte har det blivit bättre av att ungarna är sååå morgontrötta så mornarna börjar med stress !  samt en sjukt trotsig sjuåring, en 15 åring med humör svängingar, en 13 åring på väg in i puberteten, och en 3 åring som överenergisk ,, phu ,, men jag klagar inte =) dom e ju mitt allt =) men visst det är inte en dans på rosor jämt =) 


idag är liam o jag hunnit göra stan och fixat grannkärringas present =) en annorlunda present men tro hon kommer gilla den =) lägger upp bild sen efter vi har firat henne så hon inte tjuvkikar här =) 


specilapedagogen har ringt nyss så får se om det kommer bli utredning för tove för henner överaktivitet och att hon e så överenergisk,, 

mest troligt blir det så,, och mest troligt så får vi ett intyg om att hon skall få vara nån timme längre på förskolan, för få ut lite mer och även att hon blir mer motiverad att prata mer,, men det är bara att vänta o se =)


nu har jag skickat upp två grabbar på rummet för städning då det har mest tjafsat och bråkat sedan de kom hem, 

Rasmus och liam busar så liam skrattar så han nästan tappar andan =) Tove läser just nu hemglass rekalmen =) 


nu ska middan förberedas så vi kommer iväg i tid på kalaset =)

Av Malin - 19 maj 2014 10:24

Ja vilken helg det varit :) helt underbart !
Packade in oss i bilen på fredag eftermiddag och begav oss till stugan ;) Sofie och Lovis som var hos oss liftade med även dom :-)
Då det var en del som skulle med och innan man kommer iväg så blev det en sen middag i stugan men vad gör det då det är helg ;)
Lördag och Dennis stora dag :-) 15 års dagen
Ja den 17 maj 1999 så födde jag en liten kille på 2985 gr och 49 cm lång :) son nr 2 i skaran :-) i 15 år har du förgyllt våra dagar med ditt lugn, omtänksamhet, snällhet och ja även ibland ett jävla humör ;)
Så tacksam att just du kom till oss :-) älskar dig Dennis till månen och tillbaka :-)

Kalaset var hela dagen och kvällen :) blev även lite Cross körning och fyrhjuling :)
Moster och man och lillasyster med familj stannade kvar på middag :-) även goda vänner :)

Igår lyste solen och det var varmt och skönt :-) blev även lite firande av Dennis med vänner på dan och av Robin och Sofie på kvällen :)
Vi var ute hela dan :-) barnen hade lite små tjafs mitt på dan men sedan var man nästan i chock hur lugnt det var :) blev lite boll spel, hopprep och studsmatta med barnen :) sedan lite bastning ;) Richi bastadees barnen innan de skulle i säng och jag gick o bastade efter lilleman somnat ;)
Oj oj längtar efter fler sånna dagar :)

Nä nu vill lilleman ha sällskap så bäst man kilar :)


Våran fina 15 åring :-)

Av Malin - 12 maj 2014 18:01

Vårat lilla go troll :-)

Fick frågan åter igen idag hur vi äter middag ?
Ja vi äter med kniv och gaffel och vissa barn med sked vid ett matbord !
Fick då tillbaka !
Jasså ni har ett matbord ?

Japp vi har ett matbord som alla andra ! Även äter ofta nån av barnens kompisar med oss ;)

Ja vi är precis som alla andra fast några fler ;)

Så nu vet ni de med :)
Som bevis för dom som undrat lägger jag ut en bild på vårat matbord :-)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards