Alla inlägg under september 2013

Av Malin - 30 september 2013 19:26

Ja jag saknar mitt hjärta så otroligt mycket ;(
Helt galet att saknaden kan vara så stor ! Och ändå vet jag att han kommer hem. Finns ju de som har det värre ;(
Men jag vill ha hem han nu.
Dagen har gått otroligt sakta och känner mig hängig och trött och irriterad ;(

Tro barnen känner av hur jag mår ! De är jättegulliga ena minuten och små djävlar andra minuten ;-) söta djävlar måste jag säga ;)

Ikväll har vi varit och käka hos syster, tack tack, kände mig dock inge trevlig ;( och trött som bara den ;(

Nu är vi hemma och jag håller på att lägga de små, de större sitter och degar med lera ;)

Idag har jag kommit till v 25+0 ;) och förhoppningsvis så kommer lille man om 12 veckor :-)
Haft massa växtvärk och mensvärk idag så visst växer han ;)



Bild från idag ;)



Lite skillnad ;-)

Av Malin - 29 september 2013 21:08

Ja helgen är redan förbi ;;'( den gick i raket fart, förutom denna eftermiddag!

Har nog inte gjort så mycket men ändå har den flugit fram!
Igår var vi iaf en sväng till mamma i pappa som varit borta på Mallis en vecka !
Bruna och fina var de ;)

Väl hemma igen så städa vi upp lite och sen mys ;)
Blev en väldigt tidig kväll, men alla var trötta och sluta. Tro de är den där förkylningen som ligger och gror i oss som gör oss lite halvt knäckta.

Fick present av hjärtat igår med :-) en bak maskin :-) som jag velat ha länge ;)
Har så svårt att ta emot presenter så för :/ vet inte varför ;( men jag blev iaf otroligt glad för den, även om jag hade svårt att visa det.

Idag blev det bak och invigning av maskinen ;)
Även tvätt och plock ;)
Kl 13 for hjärtat iväg för möten söderut ;( och usch så jobbigt det var ;( ingen bra kombination att vara gravid och full i hormoner och bli lämnad i flera dagar ensam med trotsiga barn ;( har dock turen att jag har barnen ;) för usch för att vara ensam.
Sofie kom på kvällen och senare Robin så kvällen gick fort ;) skoj med sällskap :-)
Nu försöker jag få de minsta att sova ! C har slocknat men lilla T hon leker och grejer i sängen och säger HEJ på alla möjliga sätt :) hoppas dock hon slocknar snart med, för jag e så trött och ska plocka undan lite efter fikat.
De stora har lagt sig med och skulle tro att de sussar snart med. D och E spelar data en stund innan de somnar.

Hoppas på en bra morgon i morgon, annars blir de inte lätt :/ men måste tänka positivt så blir de nog det ;)


Fin fina bak maskinen :-)




Goda bullar blev det :-)

Glömde ju skriva ! Fyndade en åkpåse jag velat ha till vagnen ;) samma märke och samma färg ;)
Såååå glad ;)

Av Malin - 27 september 2013 10:51

Ja det är mycket gnäll nu ;( men börjar bli väldigt less på detta nu ;( helt slut och orkeslös ;( och idag har jag varit så skakis och svimfärdig ;(

De små och jag var och handlade lite och det var hemskt ! Trodde jag skulle tuppa av :(

Har försökt vila men det går inge bra med vårat Lill troll som aldrig är still !

Mannen slutar 13 idag så jag hoppas att han inte blir sen!

Sen blir de till att hämta barn och får ordning på kaoset här hemma och förhoppningsvis en lugn kväll i soffan

Av Malin - 26 september 2013 22:20

Oj oj oj så trött jag var imorse :( detta är galet ! Även om jag sov bra , med ett toa besök :-)

Men iväg i tid kommer vi alltid :-) än har ingen av barnen kommit för sent nån gång ;) lite stolt över mig själv :)
Visst har det varit nära :/ och sist bär ena brosan satte sig riktigt på tvären var det väldigt nära ;(

Senare kom vi iväg till slut till habiliteringen med T ;-) nu är äntligen bollen i rullning ;)
Vi ska få träffa en ortoped för att mest troligt ska hon få botox i sina muskler så de kan slappna av . Sen blir det vatten gymnastik i varmbad en gång i veckan ett tag framöver.
De är lite vad som är bestämt just nu. Sen ska jag upp till kuratorn till veckan för att få hjälp med ansökan för vård bidrag och rese ersättning och sånt. För hittills har vi inte fått nått alls :(

Kändes bra ;) och nu händer det nått iaf ;-)

Har varit hängig på eftermiddan ;; och det har inte barnen varit ;( sen när de lugnat sig lite så kom äldsta sonen och flickvän med lite fika :-) och han var nog på samma humör som de andra och han härjade upp de små rejält !

Är ännu mer slut nu än tidigare ;( borde lägga mig men andas lite i soffan innan jag kryper till kojs

;(

Av Malin - 25 september 2013 21:29

Blir inge bättre ;( och nu gör örat satans så ont ;(
Har inte blivit mycket gjort ;( alldeles för lite gjort ;( så nu blir de dubbelt eller tre dubbelt att göra imorrn :(

Men imorrn lär de inte hinnas så mycket då det är dags för lilla T att åka till habiliteringen. Bara hon är pigg så. Hon har varit gnällig hela eftermiddan och kvällen och kändes lite varm ;( så får se imorrnbitti hur hon mår som ! Hoppas hon är pigg för annars blir de en lång väntetid innan vi får komma dit. Då de aldrig verka ha en ledig tid!

Aja de återstår att se imorgon.

Idag verkade alla trötta ! Alla sover sen ca 1 timme tillbaka även de större barnen la sig tidigt och gubben ligger här bredvid i soffan och snarkar :-)

Tro jag ska krypa till kojs med, ta nån alvedon och gå och kissa och hoppas på att slippa behöva gå upp och kissa inatt ! Vilket mest är ett önske tänkande, har jag tur behöver jag bara kliva upp en gång :-)

Av Malin - 25 september 2013 09:12

Ja jag är så himla less på detta nu ;( är inte direkt sjuk, sjuk! Men känner mig trött, orkeslös, matt, huvudvärk ;( får ingenting gjort ;(

Och barnen känner av det direkt och utmanar gränser ännu mer än vanligt :/

Sen på allt så pang bom så har det blivit svinkallt ute :( 2 grader imorse ;( och ja dessa vantar ! De samma som med strumpor ;( den ena försvinner jämt ! Så nu är det bäst man letar fram alla vinterkläder och skor och se vad son behövs inhandlas ;( phu ! Blir slut bara av tanken.

Dags att försöka ta tag i det.

Bm

Av Malin - 24 september 2013 13:31

Idag v 24+1 och dags för bm besök. Det gick bra ;) hon tyckte dock jag behövde vila ! Men vila i våran familj är inte det lättaste ;(
Allt såg bra ut ;)
Bt 105/70
Hb 141
Sf mått 25
Hjärtljuden 153
Tror inte nån haft så höga hjärtljud ;)

I övrig så har jag en hemsk huvudvärk varje dag ;( kroppen känns tung och jag e så trött ;( igår var jag alldeles skakis och benen kändes som spagetti ;(
Undra om de är nån förkylning på gång ? Som flesta runt omkring verkar ju dåliga .

Idag ringde mamma och jag blev inte nå avis alls ;) de är på Mallorca och har de hur varmt och gött som helst :-)
Vill oxå åka ;)
Nästa år kanske :-)

Av Malin - 23 september 2013 10:53

Ja imorse blev det till att kliva upp tidig för att åka med sonen och flickvännen till deras ul ;-) kl 7 for vi då de är lite extra resväg nu då rätta vägen är avstängd efter översvämningarna !
Trött va jag med upp kom jag och i tid med :-)

Det var jättekul att få följa med ;-) är ju inte van att sitta på den sidan :-)

De väntar en livfull liten akrobat som inte var still särskilt ofta ;-) och söt som bara den. De tittade kön igen och visade igen att de mest troligt är en tös :-) kan nog vara rätt säker på det :-)


Är nu hemma och behöver få ordning på allt kaos här hemma med energin e på 0 ;(
Aja de blir väl nån ordning tillslut :P

Själv har jag nu kommit till v 24+0 idag ;) det går sakta men säkert framåt ;) och en liten som jag känner av sparka flera gånger om dan ;)


Sonens lilla <3 ;)

Har kommit en bit på vägen ;-)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards