Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 31 december 2010 15:33

önskar vi er alla =)

just nu e vi nere i stockholm och skall fira in de nya året här,,

Robin dock valde att stanna hemma,, han är med lite olika där hemma,, vet att han har de bra så de gör det lite lättare,,


annars gör vi inget speciellt här nere hos svärföräldrarna utan bara slappar,, mannen och barnen vara och åkte pulka igår, vilket de tyckte var roligt,,

sen har vi bara myst och spelat tv spel,, dans till Michael jacksson för fulla segel.


Nu skall jag ta och krypa ner och se lite film med Max. Casper sover  och de andra spelar spel, så e vi laddad och klar inför kvällen sedan =)


Gott Nytt År på er

kram

Av Malin - 28 december 2010 15:01

Ja julen den kom och gick,

haft en bra jul men nöjda barn och goo mat =)

tiden går så himla snabbt att ja hinner inte riktigt med,,,

iaf så var jag till läkaren förra veckan, min njurar va fortfarande utvidgade men inte mer än innan så de var ju bra, och den lille var de prima med,, vägde då ca 826 gr =)


nu har äntligen kylan släppt och vi kan vara ute,, så härligt,,,

Dennis är i slalombacken hela dagarna =)men de e bra de,,


själv har jag tvättat som ett tok, så går de då man inte tar tag i den på en gång,,

nu snart dags att börja packa lite då vi åker till stockholm imorrn och e åter hemma på söndag.

Av Malin - 19 december 2010 14:35

har blivit tokförkyld =( halsen e såååå ond och rösten finns typ då den vill,,

barnen har piggat på sig så de e ju bra, men jag har varken lust eller tid att vara så här dålig,,,


imorrn skall jag ju iväg till läkaren för koll av den lille i sollefteå men vet inte om de e så bra att fara dit både med tanke på hur ja mår som och pga vädret,

men vill gärna åka och se så allt e bra med lille med,, aja vi får se hur allt ser ut som imorrn,


i övrig e de ju julhandel med som måste fixas =( några få julklappar kvar med men vet vad jag skall köpa så går nog fort bara orken infaller sig med.


nu skall vi snart börja med middan här hemma,, hemmagjord potatis sallad men hemmagjord majonäs och kött och grönt till mummma,,, längtar redan tills de e klart =)

hmm

Av Malin - 8 december 2010 08:39

fortsatt kyla, såå trist, tom hunden fryser ju o inte vill vara  ute särskilt länge,,


inatt sov jag faktiskt riktigt bra, skönt,, natten före var ju hemsk, mitt bäcken och höftben ville inte alls vara med och värkte som bara den,, mannen fick tom hjälpa mig att vända mig i sängen,,, men nu hoppas jag de e llugnt ett tag,,


de större barnen var super nöjda efter bowlingen igår,, de tyckte det var sååå roligt, så de lär blir fler turer dit =)


idag måste jag ut i denna kyla, först hitta vinterskor till Robin som inte har några och vägrat ha några men nu e de fööör kallt för vanliga skor,,

ny vinterjacka får han i julklapp hoppas han tycker om den bara,,

sedan posta ett paket,,

och senare i eftermidda e de dropp in fika på Emmas fritids =)

Av Malin - 7 december 2010 20:50

Ja idag var de dags för bm besök nr 2, har bara varit på inskrivningen,,, tycker de e lite för få besök men men de skall dras in på allt.


allt såg bara bra ut och den lille var livligare än allt livligt,,


bt 110/60

hb123

sf 24

hjärtljud 156


nästa besök blir om en månad,,


i övrigt e de kalllt, så tråkigt man vill inte göra nånting bara krypa ner under filten,,,

men men de går ju inte,,

men nu skall jag göra de iaf, de minsta sover och de andra e o bowlar i den nya bowlinghallen =)

så då passar jag på, skall krypa ner och titta på trolltyg i tomteskogen =)

Av Malin - 3 december 2010 09:48

Är redan så himla less på kylan,

barnen vill va ute och åka bob o skridskor men de går ju inte,, dock går de ut ändå och spelar bandy men de e inte långa stunder,,

man vill bara ha en kamin att mysa framför, men de har vi inte så de blir en massa värmeljus ist =(

annars försöker vi fortsätta rensa men går fortfarande sakta men hellre de än inte alls.

 igår så kom Dennis hem från skolan lika snabbt som jag lämnat han,, värmepumpen på skolan hade gått sönder så de hade de lite kallt inne så de fick gå hem, men de e fixat o de blev skoldag idag,,


idag har vi utvsamtal med Emil, så får se vad de har att säga,,

Nu skall jag lägga mig en stund ich sedan ta en låååång varmt dusch.


Av Malin - 1 december 2010 12:30

Idag kom äntligen både min och mannens parfymer,, fasen vad vi komma lukta gott nu =) som jag har längtat,, roligt att få något till sig själv med nångång =)


imorse var barnen uppe på nån sekund, var ju dags för julkalendern,,, tur nog vet de ej ännu att den går på kvällen med =)

bara Max som tjura som vanligt då vi skulle åka.


annars har de inte blivit mycket gjort här inte,, men skall försöka få upp mina tomtar innan barnen kommer hem

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards