Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 31 oktober 2013 08:56

Ja äntligen blev mannen ledig ;)
Vilade lite igår då han va hemma ;) så behövligt. Senare packade vi in oss i bilen och begav och söderut till barnens farmor och farfar ;)
Galet långa 50 mil och resan kändes som en evighet ;( blev så himla illamåendes ;(

Fram kom vi iaf och de blev väldigt glada över våran överraskning ;) då vi inte berättat att vi skulle komna ;)

Natten blev mindre rolig ;;( ända fram till 02:30 hade jag så ont i magen ;( kändes som nån stod och slet i min livmoder och drog, gjorde satans ont och de värsta värken satt där var lilleman som mest rörlig :/ antar att de e nån växtvärk ! Mådde illa gjorde jag med.
Nu lugnt förutom lillen som bökar på ;)
Nu ropar de att frukosten e klar så bäst man kliver upp ur sängen :-)

Av Malin - 29 oktober 2013 20:24

Ja här fortsätter kaoset ;(
Innan kaoset bröt ut idag så var vi med Tove på vattengymnastik ;)
Hon börjar känna till stället och dom som är där och inte lika blyg och ledsen ;) idag fick pappa bada med henne och det gick bra ;) hon verkade gilla badet betydligt mer denna gången.
Två pojkar var på fritids medans.
Hade barnvakt till till de andra. Casper får ju ej gå på dagis på loven då vi har allmän förskola åt han.
Idag var det dom största grabbarna som har stått för de mesta kaoset ;(
Sen när R och M var hämtade så har det hållit låda fram tills nu ;( alla barnen ;(
Gubben är kvar på jobbet än och jag försöker nu få de små att sova !

Själv e jag galet slut och trött och känner bara för att kasta in handduken ! Kan man gå i strejk ? Visst borde vi mammor kunna få göra det emellanåt ;) för jag tror att dessa kaos tillfällen finns i alla familjer oavsett hur många barn man har. Just nu då man har en liten i magen så känns de ju lite värre.
Aja nu kan de bara bli bättre hoppas jag. Måste tänka positivt så blir de nig bra , hoppas jag ;)

Åter till nattningen . Ska kika in till de små och se hur det går! Är ganska tyst iaf så de borde vara ett gott tecken ;)

Av Malin - 28 oktober 2013 21:52

Dan blev lite bättre ;) syster med barn kom förbi en sväng så då hade några lite att göra och vi kunde sitta och surra lite ;)
När de for hem följde Emma med dom och hennes Simon stannade här ;) så de blev lite lugnare med de små. Men då har jag haft en 12 åring som haft myror i brallan ist ;(
Sen kom Sofie så vi käka lite toast och bara surra.

Nu e jag helt slut och har inte gjort många knop ikväll :/
Imorgon e de dags för vattengympa för Tove igen ;) så hoppas vi e riktigt utvilad imorrn.

Av Malin - 28 oktober 2013 10:07

Ja första dan på lovet och ungarna redan rastlösa och går varandra på nerverna :( en trött hormonstinn morsan gör inte saken bättre:(

Kl e bara 10 och jag e redan helt slut ;(
Hur ska denna vecka gå ;(
Hade hoppats på lite sovmorgon men icke ! Strax före 6 var lillfröken vaken ;(

Får se hur dan kommer sluta

Av Malin - 27 oktober 2013 20:34

Ja nu e helgen snart slut ;( men vi är laddad för lov :-) så skönt att slippa få upp alla på morgonen och stressa iväg. Hoppas nu bara att mannen kan va ledig med ;)

Igår var vi bjuden till äldsta sonen och hans flickvän på middag och fika :-) Sofie (flickvännen ) fyllde år i fredags så vi firade henne igår ;)
Mycket god mat och gott fika ;-) kul kul ;)

Idag har vi mest plockat och städat.
Gjort i ordning Toves rum har jag gjort då vi flyttade ut casper från hennes rum och in till Max ;) deras rum fixade jag igår.

Trötta idag har vi varit allihopa, de små sover ! Mellan barnen har lagt sig och de stora e på sina rum.
Vi vuxna slappar i soffan och snart blir de sängen.

Av Malin - 25 oktober 2013 21:17

Tröttheten sitter i än ;( men men bara att gilla läget !
Idag var det dags för bm besök :-) allt såg bra ut och hon kunde i dag ta prover efter jag typ fick visa henne hur hon skulle göra ! Aja de gick bra och jag slapp gå till labb och sitta där och vänta för se om en viss person jobbade.
Idag så hade jag ett Bt på 100/55
Ett hb på 127
Bebisens hjärtljud var 155
Och mitt magmått var 30 :-) aldrig haft så stort mått i denna vecka med nån ;) undra var detta komma sluta :-) ska på tillväxtul den 13/11 så då får vi ett hum om hur stor lilleman är :-)

Fredag idag och mannen slutade kl 13 ;) härligt.
Nu är helgen här, så skönt.
Och nu är gallerian ny öppnad här i stan :-) har dock ej kommit dit än ;( men alla säger att det är super fint :) nu kanske man slipper fly stan bär man behöver handla nått :-) längtas tills jag kommer in och kika :-)

Till veckan är det lov och mannen har lovat att vara ledig så de håller vi tummarna för :-)

Av Malin - 24 oktober 2013 11:08

Här kommer en galen bild :-)

Av Malin - 24 oktober 2013 11:03

Ja idag är jag riktigt trött =/ lilleman bökade på i magen som aldrig förr efter jag lagt mig igår,, och det var helt omöjligt att sova =( somnade efter kl 03 nån gång, sen upp och kissade, och sen kom två kids och la sig hos oss ! 


har nu försökt göra massor för att inte känna av min trötthet, har nu en maräng daimtårta på gång =) och sen är det dags att hämta de små. 


Emma är hemma idag då hon har ont i halsen och hostar och snorar,, så vi har haft lite roligt med datorn =) 

bjussar på en galen bild om en stund =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards