Alla inlägg under februari 2014

Av Malin - 26 februari 2014 11:04

Ja allt rullar på i rasande fart och jg hinner knappt med :/
I fredags kom Robin o Sofie och lilla lovis :) blev en massa Lovis mys ;) även farfar myste med Lovis :-)

I lördags var mannen på möte över halva dan ;( grabbarna va i backen och de andra barnen var ute mest hela tiden och lekte! Jag och de små fixade lite och rensade i lekrummet !

Senare blev det besök av massa vänner och vi grillade ;) åt gott och en massa surr och barnen lekte massor.
Söndag ja vad fasen pysslade vi med i söndags ? Minnet sviker :/ grabbarna var iaf i slalombacken ;)
Jo vi var en sväng till våra vänner fikade lite och surrade !
Sen blev de en tvätt och städ dag!

Måndag och alla barnen åter iväg till skola och dagis ;)
Fick en liten paus att hämta andan ;)
Blev en tur till gallerian och fixa handskar och även täckdress till mig ;)
Även Robin och Sofie o lilla Lovis kommen stund och alla barnen hade lite Lovis mys ;) utom casper han ville inte.
Full fart efter ha hämtat alla!
Har fått en liten gnällbert igen ;( vill bli buren nästan hela tiden :/
Igår skulle Tove bada men blev inte så, tog en promenad till stan och sen var Tove överallt resten av dan ;( hon satt inte still i fem minuter ens tro jag ;( både hon och jag helt slut ;( och så lilleman på de :/

Jag och Liam smet till syster en stund igår kväll ;) blev kortare stund ån jag tänkt men då liften i slalombacken gick sönder så blev de att hämta hem grabbarna ;)

Men kommer fler gånger ;)


Idag har vi nu varit på BVC för vägning och mamma samtal ! Allt gick bara bra, lilleman växer så de knakar så kanske de e därför han e lite gnällig ! Han är 712 gr tyngre och 2 1/2 cm längre på 2 veckor ! Han har bråttom han ;)

Nu sover han och jag ska försöka få ordning på kaoset som är här. Innan det är dags att hämta Max på lekis ;)


Lovis och farfar ;)

Tove o Lovis ;)

Max o Lovis ;)

Rasmus o Lovis

Emma o lovis

Emil och Lovis

Dennis och Lovis :)

Minna hann med lite Liam mys :-)

Av Malin - 20 februari 2014 08:53

På tisdag eftermiddag återkom febern och Tove och Emma var däckad ;(
Blev inte mycket gjort då Tove gärna ville vara hos mig mest hela tiden så vi spenderade eftermiddan i soffan.
Efter middan skjutsade Richi Dennis och Emil till backen, när han kom hem så smet jag och Liam bort till Robin och Sofie och hade lite Lovis mys :) hon är så söt lill fian ;)
Tänk att jag är farmor till det lilla livet och kommer få vara med att se henne växa och utvecklas, vilken lycka :-)

Igår var mannen hemma med vad han trodde var magsjuka men jag tror att han haft åt gallan! Man kan ju må nästan precis likadant då.
Bara vänta o se.
Han är hemma idag med så får se hur det blir.
För tjejerna går det segt med förkylningen ;( men lite bättre är det. Max svinkoppor är nästan helt borta och imorgon blir det lekis.
De andra barnen e pigga och jag hoppas att de får vara de. Själv har jag ont i skallen men det är inget ovanligt men hoppas att det försvinner snart.

Nä nu åter till att ta hand om lite tvätt medans barnen ser film och lilleman sover.


Söta lilla Lovis ;)

Liam och Lovis :-) Liam var dock inte på humör

Farmor och Lovis har ett djupt samtal :)

Av Malin - 18 februari 2014 14:53

Suttit och tittat på barnen och tänker på hur lustigt allt kan bli :-)
Vissa av barnen drar sig extra mycket till vissa av sina syskon :-) som casper ex han har alltid dragits till sin största bror Robin ;) det är hans största favorit ;)
Tove drar sig även gärna till Robin med ;) men mest är det Dennis :-)
Hon frågar efter Dennis hela dagarna ;)

Liam är ju så liten än men när han är hos Rasmus så lyser det i ögonen på han :) så spännande och se om de kommer bli hans bästis ;)

Rasmus och Liam

Tove och Dennis sussade i soffan en stund ;)

Oh vad jag älskar alla mina underbara barn :-) och även vårat underbara lilla barnbarn Lovis ??

Av Malin - 18 februari 2014 08:46

Ja Tove har blivit bättre och är full rulle på henne. Fortsätter det så blir det nog dagis för henne och casper imorgon. De tycker det är tråkigt med alla sjuklingar.

Max svinkoppor är mycket bättre ;) och man ser skillnad nästan hela tiden, vilket e toppen då det kryper i kroppen på han och han vill till lekis ;) han tycker det är fjantigt att han måste va hemma ;)

Emma kom hem ledsen och dålig efter skolan igår ;( frågade varför hon sagt åt fröken att hon kändes sig dålig men de hon visste inte varför :/
Hon tog alvedon och la sig och låg hela kvällen ;( hon bara klev upp och åt lite och sen la sig igen.
De flesta mår bra nu förutom Emma som har feber och rejält ont i halsen ;( väldigt ledsen tjej :( gör så ont i mammahjärtat att se dom dåliga ;(

Emil och Rasmus har kommit iväg till skolan, Dennis ska snart åka på friluftsdag. Vi har fikat och nu äter de som är hemma piggilin och och dricker isvatten.

Får se vad vi gör idag ? Men mest troligt blir de att försöka kurera oss så gott det går.

Av Malin - 17 februari 2014 10:28

Ja natten till fredag spenderade jag i soffan med lilleman han sov inte alls särskilt mycket och de var mycket knorr :/ blev inte mycket till sovmorgon heller då de andra smp vaknade tidigt :(
Tittade lite på OS och fikade sen var de full rulle på fröken Tove så alltid är ett yr väder ;)
Mannen skulle egentligen vara ledig men så blev det inte :/
Han slutade egentligen kl 13 men kom 11:30
Fick fin fina blommor :-) tack älskling.
Sen fick jag gå och sova en stund. Det var välbehövligt ;)
Vi tittade mest på OS och barnen var ute och lekte massor och var dyngblöta när de kom in :/

De större grabbarna var i slalom backen hela kvällen och somnade gott på kvällen.

Vid 02:30 på natten fick vi ett underbart telefonsamtal :)
Det var Robin som ringde och sa att de var på väg till förlossningen ;) kan lova att jag blev tok pigg på en gång :-)
När Liam vaknade 4 för käk så gick vi ner till soffan och slog på tvn :-) han somnade dock :)
Jag kunde inte alls sova :)

Vid 06:30 fick jag de efterlängtade sms:et ;-) lilla Lovis var född :-) 06:11 entrade hon världen :-)
Världens sötaste lilla sessa :-) vilken lycka.
Vi alla gick på små moln hela dagen :-)
På eftermiddan fick jag åka till bb och besöka henne och hennes underbara föräldrar :-)
Helt galet med ack så fantastiskt :) jag har blivit farmor :-) vilken lycka :) så varm i hjärtat :)

På kvällen kom vänner på besök så det var full rulle :-)

Igår var det städningen hela dagen blandat med ute lek och slalomåkning och bara mys i soffan på kvällen :-)

Liam somnade 23 igår efter en hel del gnäll och gråt, förväntade mig en vaken natt ! Men inte då ;) han sov till 06:30 ;) så härligt och jag känner mig lite utvilad:)
Dock har Tove nu hosta och hög feber och har även kräkts ;( tror och hoppas att kräkts pga febern och på de så har Max fått svinkoppor ;(
Blev en tur till vc och få antibiotika salva.
Nu hoppas vi det vänder och alla får vara pigga.
Nu sitter barnen som är hemma och äter piggelin ;)
Nu är det bara att vänta och se hur eftermiddan kommer att se ut.

Dom fina blommorna

Alldeles färsk liten Lovis ;) farmors Lill hjärta :)

Sötaste lilla Lovis

Av Malin - 15 februari 2014 05:21

Ja kl är 05:16 och här sitter jag vaken :)
Inte pga av en knorrig liten lilleman ;)
Utan för jag blir farmor när som helst :-)
Galet är det :) men helt fantastiskt ;) så spännande ;) bara väntar och väntar nu ;)

All lycka till Robin och Sofie

Av Malin - 14 februari 2014 00:25

Ja det blev bara en mysdag ;( sen blev det kaosdag ;(
Hoppas innerligt att mysdagarna snart är åter igen ;)
Förkylningen verka hålla på att hitta hit :/ Max va hemma igår för han hade ont i halsen men i övrigt var det full fart på han! Men kan va skönt att va hemma med;) när jag ringde lekis sa de att flera hade fått magsjuka så jag behöll Max hemma även idag ! Vill inte ha nån magsjuka.
Igår var det dags för kalas :) vi firade min pappa som fyllde år ;) skoj skoj ;)

Barnen däckade på en gång vi kom hem ;) utom Liam då som knorrade till 23:30 han vaknade sen 2:30 igen ovh efter maten så gnällde han länge :/ mannen var snäll och tog han kl 05 och jag däckade direkt, han kom upp med han när han skulle åka till jobbet. Då käka lilleman igen och sen var det bara att kliva upp o väcka de andra, de var snabbt uppe då de skulle se OS ! Slopestyle ;)

Idag har Rasmus ich Max varit hemma. Riktigt hängiga på
förmiddan men blivit bättre under dan. Själv känn jag mig hängig och galet trött ;(
Sofie har varit här en stund idag ;) blev en massa surr ;)
Mamma hämtade Emma idag från skolan och sen for de till frissan med henne ;) hon klippte av håret massor men oj så fin hon blev ;)
Richi jobbade över idag :/ de stora var i slalombacken ;)

En lång kväll har det varit och nu sussar lilleman äntligen.
Hoppas på sovmorgon imorrn då alla barn är lediga ;)
Nä nu e de dags att sluta skriva då det mest blir bara en massa babbel ;)

Våran stora fina prinsessa ;)

En nöjd och glad kille på
dan iaf ;)

Busen

Av Malin - 12 februari 2014 10:19

Vet inte hur jag redigerar mina inlägg :( hm det skulle ju såklart stå mysdag inte matsdag :/ i förra inlägget

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards