Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 31 juli 2012 15:10

Ja sitt och funderar på en massa,
Bla vad fasen jag ska göra nu när föräldra ledigheten tar slut? Önskar den var längre men men, nu e den snart de och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på !nån som har nån ide ? ;)
Sen beundrar jag min man för hans beslutsamhet, han har så gott som slutat äta socker och promenerar varje morgon innan jobbet ;) var hittar man den motivationen? Jag har inte hittat den men önskar jag oxå gjorde de.
Själv e jag fast i coca colans grepp ;( men MÅSTE ta mig ur de, jag bara måste de men har just nu inte den själv disciplinen ;( men snart hoppas jag.
Nä nu vaknade de små så nu skall vi fara och hämta de större barnen hos kusinerna ;)

Av Malin - 30 juli 2012 23:21

Igår kväll var vi åter hemma igen, borta bra men hemma bäst ;)
Haft en toppen helg i Stockholm.
Barnen var övertrötta och hade svårt att komma till ro och sova men tillslut så.
Idag vaknade vi till regn ;( bläää
Plockade undan väskor och saker och började tvätta, barnen vaknade eftersom, Emil hade redan åkt med Richi till jobbet,
Senare skjutsade vi Dennis hem till kompisar och vi andra for till syrran, även lillsyrran kom och vi fixade mammas present, hon fyller jämt till helgen så då blir de kalas;) blir en massa kalas denna vecka, våran Max fyller på torsdag, syrran på fredag och så mamma på söndag ;)
I eftermiddag har de större grabbarna varit och friserat sig och de blev så fina så ;)
Inatt har barnen övernattnings gäst av kusinen ;) det har busats i massor och de ville inte alls sova ;) men tillslut så ;)
Nu sussar alla här och jag har placerat mig i soffan, de e ju det här med sömnen igen, de e ingen ide att försöka lägga mig före 01 :(
Det tär på en men vad gör man ?
Nä nu skall jag återgå till tvn ;)

Av Malin - 28 juli 2012 23:11

Sista natten i Stockholm, imorrn bär det av hemåt, tiden har gått super fort,
Bara myst och tagit det lugnt, och solen har varit framme med ;) varit otroligt varmt ;) ikväll har det tom varit varma vindar ;) underbart,
Blev även lite shopping idag ;)
Nu har vi myst ner oss i sängen, de minsta sover och vi andra ser på film ;)
Så nu skall jag återgå till filmen ;)

Av Malin - 27 juli 2012 00:48

Ja vi har kommit fram , och även träffat gubbens kusin Edith från Chile ;)
Nu har vi surrat, fått presenter ;) och nu krypit ner i säng ;)
Barnen lite övertrötta och några inte trött alls då de sov i bilen , men de somna nog snart,
Skall försöka sova jag med

Av Malin - 26 juli 2012 13:59

Här plockas de, packas, tvättas så all tvätta är tvättad innan vi far,
Nu äta lite och hoppas att sonens magonda försvinner så ska vi bara vänta in resten av familjen så vi kan åka sen ;)

Av Malin - 26 juli 2012 09:43

De var ju det här med att börja kliva upp tidigt ;)
Vi e nu alldeles nyvakna ;) men skönt att sova ut :)
Det är sol och blå himmel ute ;)
Härligt ;)
Idag ska vi greja lite här i stugan och packa lite så när mannen slutat jobbet så beger vi oss mot Stockholm ;)
Blir en kort tur över helgen, men hemmakär som jag är gör de inget ;)

Annars är det bra här, dagarna rullar på i väldig fart och snart e de dagisdags för små grabbarna och Tove som skall skolas in :/ känns både och de :/
Tove har blivit mycket bättre och har nu sovit 2 nätter :) hoppas de håller i sig ;)
Nä nu börjar de röra på sig här mer och mer så nu blir de frukost ;)

Av Malin - 23 juli 2012 23:45

Ny dag till enda,
Trött som vanligt imorse ;( Tove har inga bra nätter alls nu :/ även om hon blir piggare för var dag så är det jobbigt på nätterna ;( klåda,nästäppa och ont i munnen som ställer till de ;(
Men hoppas de vänder med snart.
Sover så illa ändå så de blir kaka på kaka :/
Idag har det mest blivit en plockdag både ute och inne, barnen har gått ut o in o ut o in,
De har varit ok väder idag, skönt att kunna vara ute lite ,
Ikväll kom syster med familj och filade lite,
Sen har vi sett på sällskapsresan med de större grabbarna ;) även äldsta sonen sover här med nu :-)
Nu e de CSI på tv så jag blir kvar i soffan ett tag ;)
Hoppas på bra väder imorrn med ;)

Av Malin - 22 juli 2012 23:06

Det tar sig :)
Här kommer de två bilder :) bättre de än inga :)
En bild från midsommar :) saknar de härliga vädret som var då och lite hoppborgen eller hinderbana som vi hade då :)
Så roligt och såååå jobbigt var de :) och barnen hade skoj :)
Sen vårat minsta bus troll ;) här hittar man henne så fort syskonen glömt att stänga badrums dörren :) inne i duschen :) söta lilla lilltroll ;)
Här är det lite sådär :/ förkylningar, svinkoppor som ställt till de :( de e gnälligt och skratt om vart annat;/ och detta bajs väder :( vill ha varmt och skönt så vi kan bara vara ute och mysa, sola, bada och fika ;)
Snart hoppas jag.
Så less detta regn man blir så deprimerande ;(
Kanske vi smiter iväg en sväng i helgen :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards