Alla inlägg under september 2011

Av Malin - 29 september 2011 17:55

nä de blir inte mycket skrivet här, känner inte för de eller rättare sagt vet inte vad jag skall skriva =(

vi gör inte mycket iaf,, bara drar omkring,,

Idag har iaf syster med barn varit här nästan hela dan =) vi bjöd på lunch, go soppa =) och tro de tyckte om den med,

Hampus och Rasmus har lekt ute hela dan, =)de kommer så bra överens och de e aldrig bråk så skönt,, fin grabbarna =)

de små har sitt humör men men ignorera man en del så går de över fortare =) 

iaf varit en härlig dag, trots att jag förlorade mot syrran i wordfeud =/

och vädret har ju varit riktigt fint =) kunde nästan tro sommaren var tillbaka =)


annars väntar vi och väntar och väntar på samtal från bästisen,, det är en liten envis bebis de väntar som inte vill komma ut =)


nä nu sen middag =) tjop


Av Malin - 27 september 2011 22:05

och jag får inte mycket gjort =( kroppen värker mer än nånsin,, helst mina händer och mina armbågar,, =( de värsta är att jag har så gott som ingen kraft kvar, och ni som har små barn vet att man lyfter ett antal gånger, vilket jag snart inte pallar =(

men å andra sidan så väger ju casper en del. men vill ju kunna vara som vanligt,,


annars så vete fanken om barnen med har kommit in i nån depp period,, de e bråkiga, gnälliga och tjatiga =(  men idag har de varit en bra dag,, vi har mest myst hela dan,, läst böcker, kika lite på disney, ritat och inte gjort ett enda måste på hela dan,, =) kanske e så vi skall ha de varje dag och strunta i alla måsten =)


Imorgon e de dags för läkarbesök på sjukan för Tove,, hoppas verkligen att de tycker allt se ok ut, men har en misstanke om att de blir röntgen ändå, vilket nog skulle känns bäst så man verkligen få veta att allt se bra ut, OM de nu gör de, men det håller vi tummarna att det gör,,

Vi åker lite tidigare imorrnbitti så vi skjutsar Robin till skolan med så slipp han ta bussen så tidigt.


har iaf nu fått allt klart med inför morgonen så går de lite snabbar med alla barnen,,


sedan hoppas vi att bästa vännen åker in och kalvar =) en vecka över tiden och vi väntar nyfiket på vad de för en lite parvel.

Av Malin - 26 september 2011 10:03

Ja som jag sagt tidigare så flyger tiden fram ,,

Kalas har vi haft igen =) Rasmus fyllde 6 år i onsdags och även han fick fiina presenter och det var en mycket nöjd kille som la sig på kvällen =)


i helgen for Richi och Emma ner till stockholm för att hämta lite grejer,,

annars har de inte hänt så mycket utöver de vanliga,,

Känner mig inte på topp,, långt ifrån =( kroppen värker, trötthetaen som inte släpper och känner mig allmänt nere =( kanske de e höst depp vem vet,,

ja hoppas de vänder snart iaf,, för de e fasen inge skoj,


nä nu skall jag göra ett sista ryck och få undan lite grejer innan jag skall hämta grabbarna på dagis.


Phu

Av Malin - 18 september 2011 21:08

Ja nu är denna helg över och den gick i raket fart =(men har varit en mycket trevlig sådan =) på torsdagkvällen kom svärföräldrarna, oj vad barnen väntat,, så de blev en sen kväll, men de får de bli ibland =)

fredan bestod av förberedelser inför kalaset/festen  som vi skulle ha på lördan =) det blev en lååång dag med en massa att göra och få till allt som skulle fixas =)

fick de mesta gjort iaf,, hade gärna sett att vi allt klart men så blev de inte, men de gick de med,,

Lördan gick undan i rasande fart och gästerna kom eftersom,,

Kalaset vi hade var för våran äldsta son som fyllde 18 =) fatta ,, för 18 år sedan föddes han med buller och bång,, hade ingen aning om att jag var gravid, och då endast 14 år gammal, sökte läkare för en väldigt svullen fot och tillslut blev de konstaterat att jag var gravid i ca v27-28 och hade fått svår havandeskapsförgiftning,, blev en akut färd med ambulans från ett sjukhus till ett annat,, de mesta av mitt minne är borta,, mest troligt förträngt,

en STOR chock för alla inblandade,, från svår hanvadeskapsförgiftning till väldigt svår hf blev de på bara några timmar och var i riskzon för att få kramper, blev igångsatt på en gång,  så den 17 september 1993 kl 03:42 föddes en liiiiten kille på 1280 gr och 43 cm lång =)  om inte minnet är helt fel så låg han i respirator i 3 dygn och sedan i cpap ett tag, hur länge minns jag inte,, för sedan gå över till värmesäng,,

så jag låg på sjukhuset från den 15 september till den 8 november,, hujedamej,,


allt gick iaf bara bra med ett enormt stöd och enorm  hjäp främst av mina föräldrar, ja mannens med,, och vi är evig tacksam,

ja som sagt är han 18 år, en stor kille, som läser transport programmet på gymnasiet, och lever för allt som har med traktorer, latbilar och bärgning att göra =) finaste, snällaste pojke  man kan hitta =)


Ja nu är det söndag och kalaset vara toppen och sååå fina presenter han fick =)

blev en tidig morgon då Emil hade si sista fotbollsmatch för säsongen,, så vi fick lift av mormor,,

blev dock förlust men han var såååå duktig,,

resten av dan har vi bara tagit de lugnt,,

nu sover alla de små och vi ska se lite film innan de e dags att sussa lite=)


kanske sussa nu reda då de blev mycket svammel nu =)

Av Malin - 15 september 2011 08:50

Kände redan igår kväll hur tanvärken kom krypandes =( och ja inte fan hjälpte några värktabletter heller =( envisa jag går bara till tandläkaren om det är akut, har sökt för detta tdigare så vet att de är inge fel på tanden utan nå knas bakom den hur förstår de inte, iaf de gör onte och får problem med bihålorna, skulle behöva pencillin och sedan ta bort tanden, men känns dumt att ta bort nått som de inte är nå fel på, aja nog om de, sen hade jag såå ont i magen =( konstig magvärk, men började ana vad det var och är glad att det vara sååå länge sen jag hade de beväret,,


Sen vaknade Tove ett antal gånger,, vilket hon i vanliga fall  inte brukar göra =( så när väckaren ringde ville jag bara gömma mig.

Iväg kom vi iaf med frukost i magen så de gick ju bra ändå,, nu är alla iväg och jag har landat i lsoffan medans lillfia sover,, men blir nog inte långvarig här då vi har sååååååå mycket att göra inför helgen,


Av Malin - 14 september 2011 21:12

Ja nu är kvällen här,, jag är sjukt trött och har inte fått ett skit gjort idag =(

Först imorse då alla kidsen var lämnade var jag på träff med the mamas =) vi är några mammor som försöker träffas, ibland blir de oftare träffar och ibland tar de lite längre tid mellan gångerna,, men det var skoj att ses =)


Rasmus hade med sig en kompis hem idag, sen kom syrran och hennes små blev en massa bus för barnen och en massa surr för oss,,


mannen kom hem och jag for då och handlade lite, blev ju lite ändring i middagsplanerna då spisen ej fungerar =( förhoppningsvis får jag en ny imorrn,,


Nu är mannen och spelar bandy och C sov alldeles för sent och för länge idag =( så de är helt omöjligt att få han att sova nu =(


nu skall jag plocka undan lite och sen hoppas jag C sover för de hade jag tänkt göra =)

Av Malin - 14 september 2011 08:37

hade skrivet ett långt inlägg och så försvann de BLÄÄÄ får bli ett nytt en annan gång

Av Malin - 13 september 2011 22:45

Ja idag är vårat lillhjärta 6 månader,, tyckte de var nyss vi kom hem från bb =)

minns dagen hon kom så väl =)

satt och undrade vid sextiden på morgonen,, hm är det på gång eller är de bara dumma förvärkar. bestämde ändå att ringa efter syrran som skulle passa barnen, för var de förvärkar så fick de ge mig något så kroppen fick vila,,

hon kom vid halv åtta tro kl hunnit bli ja nått sånt, mannen gick ut och startade bilen och skrapade rutorna, tänkte där jag satt i trappen att de gör kanske lite fööör ont för att vara förvärkar hm njä jag inbillar mig nog bara,,

tro kl va fem i åtta då vi kom iväg, efter ca fem minuter bilen kände jag, ojoj, det är nog på G och kommer vi hinna in ?

nu kändes de rejält och resan på 5 mil till sjukhuset kändes VÄLDIGT lång, ett tag tänkte jag att om jag håller andan då jag får en värk kanske mannen inte märker hur ont de gör för att inte stressa han, hahaha löjligt, de gjorde bara mera ont och han märkte ändå =)

kom fram till sjukan , gubben parkera bilen och vi kom in på ett rum vilket var otroligt jobbigt att gå till =) gick på toa och kissa men sen kom jag fasen inte därifrån,, ropade på hjälp, de fick så gott som dra mig till sängen, hann bara lägga mig i den så var vår älskade lilla Tove född,, =) hann vara inskriven i 3 minuter innan hon valde att komma,,

Då en liten tjej på 2715 gr och 47cm lång,,

Nu idag fortfarande en liten tjej men en vikt på 6740 gr och 64 cm lång =) och världens GLADASTE underbara lilla tös =)


Det är helt sjukt vad tiden går fort,, den går alldeles fööör fort,,

och på tal om fort så fyller vår äldsta son 18 på lördag, hur fasen gick de till,, vart har tiden tagit vägen,,

ja så på lördag har vi stor kalas =) en massa att göra innan dess och har ingen aning om hur vi skall hinna med allt,, köket är nöstan klart, men med våran tur lyckades gubben ha sönder spisen =( sämsta tajmingen nånsin,, bara leta spis imorrn, inget jag alls vill, men ett ont måste. får hoppas vi hittar nån, samtidigt måste vi iväg och köpa present med,,


bara att krypa till kojs så man kan fortsätta med allt imorrn.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards