Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Vecka

Av Malin - 6 februari 2015 08:20

Nu har redan en vecka passerat, tiden flyger fram.
Helgen som var blev fullspäckad,
I fredags kom Robin o Sofie o Lovis, vi skulle äta gott och sen sjunga Singstar :) vi bestämde oss för ute käk :) jag o mannen for o hämta och när vi kom hem så hade Therese, Christian och meiya kommit till oss :-) efter vi ätit kom även grannfamiljen :) och efter en lite stund till kom Johan o Camilla o deras barn :)
Fullt hus :)
En massa surr, bus och skratt :) och en massa sång hihihi
Blev även lite frisering :) Camilla var snäll och klippte Jenni och sen även Tove :) hade bestäm att det dags att klippa en bra bit av toves hår och de gjorde hon. Tove blev så fin och så stor på nått sätt :)

Lördags så var de dags för överraskningsfest :) min pappa fyller halv jämt den 12/2 men han är ej hemma då aå vi firade han nu.
Det var då inte det lättaste att hålla det hemligt ! På lördan ringde han flera gånger och frågade vad vi skulle göra :)
Överraskad blev han då vi kom alla barn med familjer :) blev go middag, go fika, massa surr och skratt :)

I söndags tog vi en rejäl sovmorgon :) och sen efter fikat for jag o städade, mannen tog barnen och for dit med, de höll på med bilen ich sen skottade de på jobbet då de kommit en massa snö.
Efter städ blev de träning Jenni och Sofie var med oxå.

Veckan har gått i rasande fart och kommer inte ihåg hälften av vad vi gjort. I tisdag prövade jag laga piroger :) det var faktiskt riktigt kul och gott :)
I onsdags kom Sofie o Lovis hit :) Sofie var snäll o passade barna då jag skulle med Emma till vårdcentralen, en kompis hade råkat sparka henne på fingret under nån lek. Domen blev att åka till röntgen.
På torsdag morgon for mannen med henne till röntgen,
Hemma hade vi nu 2 sjuklingar :( hög feber, massa värk i kroppen och hosta :(

Det gick väl sådär för Emma ! Struligare ställe får man leta efter, en människa sa att hon hade brutit fingret och skulle ha en gips skena ! Och sen kom en annan och sa att det var en liten spricka så de tejpade ihop 2 fingrar och sen var det bra. Så känns vi inte riktigt vet hur de ligger till .
Igår började Tove med muskelavslappnande medicin även på dagen, och oj vilken skillnad det var på henne igår :) efter jag hämtat dom på dagis så satt vi och ritade i 45 min :) helt otroligt:) minns när det hände senast, hon var mycket lugnare än hon brukar och lekade med sina syskon :) visst hände de att hon små skov som vanligt men inte alls i närheten som hon brukar ha de !
Hon har lite problem med talet men igår satt hon helt lugnt och helt plötsligt sa hon , mamma min pappa kommer snart hem :) alldeles riktigt :) vilken härlig känsla :-)

Nu hoppas vi att detta inte var nått tillfälligt utan att hon kommer få lite lugn i kroppen :)
Nu ska vi ta o fika lite, jag och barnen som är hemma från skolan, är bara 2 st som är iväg på skola idag.
Hoppas nu de andra piggar på sig, verkar gå åt rätt håll iaf.

Trött kille :) vilar upp sig innan kalas :)

Våran fina Goa Tove ny friserad :)

Fick nya träningsskor av älsklingen :)

Köttfärspiroger :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards