Direktlänk till inlägg 24 april 2015

Snart helg

Av Malin - 24 april 2015 00:01

Ja det blev en lite annorlunda vecka det här.
Robin var ledig i tisdags så jag hade sällskap av han, Sofie o Lovis hela eftermiddan :) de följde med till dagis med och hämta T o C :)
De stannade och åt här med :)
När vi ätit klart så smet Tove bort till grannen ! Glömmer nån låsa dörren här så är den här lillfröken snabb att smita ut :/ E var snäll o hämta henne, han tog dock cykeln och hon fick lifta bak, men det gick inte så bra :( hon fick foten in i hjulet :( det var en ledsen tjej som fick ett sår bak vid hälen och svullen fot och en ledsen storebror för att hon gjorde illa sig :(
Det blev en tur till akuten. De sa att den bara var stukad som tur var.
Så hon har nu spenderat 2 dagar i soffan :/ hon har inte kunnat gå överhuvudtaget på foten ! Inte ens kunnat sätta ner den :( och hon har velat ha mig nära så gott som hela tiden. Så det har blivit en massa film mys och pyssel medans de större barnen roat sig med att cykla och hoppa studsmatta. Lilleman har knata på runt runt och lekt med Lovis och försökt ett antal gånger att klättra upp i soffan precis där Tove haft sin fot, vilket han tyckt varit jättekul medans Tove inte alls tyckte de var särskilt kul.
Får se hur hennes for är imorgonbitti, tror att vårdcentralen får ta sig en titt på den innan de blir helg o allt aå man vet att det inte är nått mer, och hoppas hon kan börja använda den. Tove är ju inte den som sitter still i vanliga fall ! Tur den nya medicinen fungerar :) hon har varit så duktig och inte klagat en enda gång :)

Annars så är förkylningen tillbaka :( mannen ont i kroppen och fått tillbaka hostan, lilleman åter igen jättesnorig och hostig :(
Just nu sitter han och jag här i soffan, han ser på smurfarna och jag kika in här en stund.

Det har varit lite tråkväder nu i två dagar :/ lite sol men det har blåst som bara den igen :( tur de större barnen inte bry sig om de men hade varit skönt att kunna sätta de små i vagnen och vara ute en stund. Hoppas de kommer lite värme igen.
Är ju dags att börja städa in oss i stugan :) var där på sista april i fjol och skulle va härligt att kunna vara där i år med :)
Nä börjar känna mig frusen så ska ta och hämta en filt eller täcka och krypa ner under :)

Aj aj aj

Hjärtats fot så svullen :(

Foten hennes igår

Foten idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards