Alla inlägg den 14 mars 2015

Sov

Av Malin - 14 mars 2015 15:34

Ja lilleman sov nästan hela natten :) vaknade en gång med somnade om :) jag somnade tillslut. Kl 8 vaknade lilleman och var hungrig , hurra :) han har ju nästan inte ätit nått alls de senaste dagarna. Sen fick han medicin och sen somnade han om.
Han är mycket piggare idag än igår vilket känns toppen, hoppas de fortsätter så. Han vaknade dock med några prickar hm verkar som han även nu fått vattkoppor ! Tove fick ju sina för 2 veckor sedan så var rätt väntat.
Nu har syster med familj varit här o firat Tove :) och hennes my stannade kvar.
Nu e barnen ute och hoppar studsmatta, lilleman har somnat och jag ska ta itu med disken och fikat och sen börja med middan. Senare kommer det vänner hit för att fira Tove :)

Utslagen lite hjälte <3

Av Malin - 14 mars 2015 01:00

Ja de har blivit lite blogg torka :(
Ja vi är nu sen ett tag hemma från fjällen, och sjukdomarna kom som ett brev på posten :( mannen blev dålig natten till måndag och var däckade hela måndag , han hade kramper i magen o sprang på toa hela dan, Emil däckade i värsta förkylningen och låg även han däckad :( på kvällen hade vi nästan alla lite ont i magen så jag trodde att vi alla skulle åka dit på magsjuka, men vi klarade oss.
Jag har nu i några veckor kännt mig mer o mer hängig , yr, helt slut och orkeslös, trött och sett suddigt.
Jag låg däckad hela onsdag, o även lilleman blev förkyld :/ kände mig lite bättre på torsdag men lilleman blev sämre :(
Nätterna har inte varit skojiga, o allt detta så behövde de fixas inför toves födelsedag ! Idag blev det läkar besök med lilleman och domen blev dubbelsidigt öroninflammation och dubbelsidigt lunginflammation samt svullen röd hals :( antibiotika och hostmedicin
Nu hoppas vi att det det hjälper och att detta vänder , vi behöver sova och lilleman behöver verkligen få vila nu han har det så jobbigt så håller tummarna.
På dagarna är han otroligt nog rätt pigg när han fått alvedon och leker så det är skönt.

Idag (eller ja igår 13/3) fyllde vår Lill prinsessa 4 år :)
Redan när hon kom var det full fart på henne och vi hann vara 3 min inne på förlossningen innan hon föddes :) en viljestark, beslutsam tjej, och världens glädje spridare :) trots hennes handikapp finns det inget som stoppar henne :) en liten tjej som alltid går på högvarv men oftast alltid med ett leende på läpparna :) som vi älskar vårat bustroll :)
Blev lite firande idag fina presenter och mycket böjd tjej som somnade, blev emellanåt lite mycket för henne så de känns skönt att vi delat upp firandet lite :)

Nu sover alla även lilleman så även jag borde göra det! Men tusan att det går, ligger på helspänn och väntar på att han ska vakna och hosta så han nästan kräks som han gjort de senaste nätterna :/
Men hoppas jag kan komma till ro strax.

Vår älskade bus unge

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards