Alla inlägg under april 2010

Av Malin - 29 april 2010 22:09

Ja vad gör man då man vet vad man vill men ändå samtidigt inte vill,,

man vet att man måste ta sig i kragen occh fixa vissa saker men då man är på väg så känns de som om någon håller en tillbaka,, en jobbig sits,

och på de hela  så spinner hjärnan på högvarv, och jag känner mig allmänt låg,


Av Malin - 29 april 2010 16:26

Japp fick bli en tur till doktoren igen då Casper fortfarande e hänging,, en månad som sjuk nu stackars liten,

iaf så var han på toppen humör då vi kom dit, typiskt, han var rosslig och röd i örat men annars inget fel, vara bara att fortsätta med alvedon och bricanyl, jaha,


hämtade idag min mobil med som jag har haft inlämnad pga att jag inte hör i den, och tro ni den var fixad nä int då, samma problem ändå så nu måste jag lämna in den igen och ny är den med, hm så irri,,


nu skall vi strax äta, hemmagjorda köttbullar mumma =)


se blir de tvätt, åker till stockholm imorrn över helgen, både skoj och lite stressigt,,

men de blir nog bra de med,,


nä nu kallar maten =)

Av Malin - 28 april 2010 18:57

tiden den bara flyger fram,, och jag hinner inte rikgtigt med, ;)

iaf så i fredags var jag och några mammor ut på tacobuffe, ja cider blev de med =) en mycket trevlig kväll som jag hoppas vi kommer att göra om,,

sen sviker minnet mig lite haha,,

de har iaf varit relativt fint väder så vi har varit ute massor, barnen cyklar för fullt,

igår for mannen på kurs i norrbotten med jobbet, så har varit alena med barnen men de har gått bra de med,


idag har Rasmus haft Hampus här, han hade cyklen med sig så de kunde cykla,

Hampus har sina stödhjul kvar så Max blev lite sugen att prova den, vilket han gjorde med, men först ville han gärna trampa bakåt, så jag sa att skulle han cykla så kunde han inte trampa bakåt utan bara framåt, sagt och gjort så far han iväg med en bra fart, men han svänger av mot garaget och de lutar neråt dit så jag ropar Max tramoa bakåt och bromsa, tillslut fick han stopp, då titta han på mig och sa,,, mamma du sa ju att jag inte fick trampa bakåt =) hahaha sant jag sa ju de,, men nu fick jag ju tillägga att då man ville stanna eller om de går för fort så fick man trampa bakåt =)


Nu har vi ätit midda, släppt ut mammas katt, fika lite, de minsta har gjort sig nattiklar och sitter och ritar innan de skall lägga sig, Dennis  han e ute med kompisar,

ja Casper han ha somnat redan,,

Robin är hos victor, han sover där då han e kattvakt,

mannen e på väg hem så vi hoppas att han inte blir allt för sent,,


jag har även hunnit damsuga och torka golven, bara andra gången för idag =),

då barnen lagt sig skall jag smita ut o busa lite med blixten på gården och sen vika lite tvätt,, så e de klart tills imorrn,,

nu skall jag krypa upp i soffan och mysa lite med Max innan han skall gå och sova

Av Malin - 17 april 2010 22:24

Ja igår var de fredag och gubben han kom inte ens hem efter jobbet,,

men de gick bra de med,,


vi åt middag tidigare än vad vi brukar så allt blev lite knas kändes de som,

vi alla fick otroligt långtråkigt och ville inte direkt gö någe speciellt heller,

efter en stund kom pojkarnas kompisar så Dennis och Emil pös ut, Emma och Rasmus var ute med och hoppade studsmatta,

Casper somnade tidigt så tog tillfället i akt och umgick lite med äldsta sonen vi spelade lite kort, ja inte de roligaste men alltid nått fast roligt hade vi, för lille Max han ville ringa allt och alla så han ringde och terra farmor och farfar och mormor o morfar, och fasiken vad vi skrattade och ingen av dem fattade just nått av vad Max sa,, =) hade högtalarn på =)

ja sjukt rolig var lilleman,,

sen blev de att kika på så skall de låta, o efter det hade alla kidsen somnat, ja de var de fredagsmyset,,


idag så har gubben vart väldigt seg förstår inte varför =p

jag har iaf, rensat och fixat tvättstugan som såg och var helt bedrövlig,

tvättat massor, städat hela övervåningen och rensat massor,,


gubben har pöta på här nere,,

Dennis städa och rensa allt skräp vi hade på altan,,


så nice att fått iväg lite som bara ligger och tar plats,,


ikväll kom våra kära grannar, men var en otroligt seg kväll, mannen fortfarande sliten efter gårdagens bravader, och en annan slut efter städ och rensning hela dan,,


nu skall man kika runt lite här på nätet innan man gör kväll

Av Malin - 16 april 2010 10:41

åter igen slutet på veckan,,

samtalet avklarat och gick bara bra,,de trivs som fisken i vattnet,, och de e ju bra, annars vore de illa,,


igår fick man iväg ansökan så nu e de bara att vänta och se och sedan bestämma sig för hur man gör som,,

spännande spännade eller inte,, vet ju inte vad jag vill göra ännu,, varför skall man ha beslutsångest över allt,,


ikväll då skall mannen iväg med jobbet, så de blir fredags myyys med barnen för hela slanten =)

önskemål av middablev hemmagjorda köttbullar,, ja de e gott de med så dom skall vi fixa efter lunch,,


mys fika få vi klura på en stund till =)


nu skall lilleman få på sig lite nya kläde då han har smaskat lite risifrutti själv, han en måttligt fin =)


sen dags att hämta brosan på dagis =)

Av Malin - 15 april 2010 13:53

Att man blir på så bra humör då det är bra väder ute,,

vi har vart ute för fulla muggar och både jag och barnen njuter,,


Casper har piggat på sig och är lika glad och go som innan han blev sjuk,,=)

de andra är pigga och jag hoppas de fortsätter att få vara de,,


Nu har snart april kommit och gått lika fort, och nu har vi första kalaset avklarat, mannen som fyllde år i tisdags firade vi i lördags =) mycket trevligt,


denna vecka är de utvecklingsamtalens vecka,,

i onsdags var de dags för Emma de gick så bra som de kunde, fanns inget att på peka,,

idag var de Dennis tur, de gick bra de med, men han e lurig han då de gäller läxorna,, han har lyckats lura både oss och fröken och kommit undan lääänge nu,, men nu e de stopp,,

men överlag gick de bara bra de med,,

Imorgon så är det dags för Rasmus och Max att ha sitt samtal på dagis,, skoj skoj,, får ja samtidigt se vad Casper tycker om att vara där,, då de e tänkt att han skall börja där senare,,


annars e de inte mycket inplanerat denna vecka,, mannen skall väl slå en pling så Dennis kan börja med fotbollen igen, och även Emil vill börja spela,, skoj skoj,,


Richi skall iväg med jobbet imorrkväll så blir att jag och barnen har fredagsmyyys =)


nu har solen gömt sig så jag håller mig inne, damsugaren går på högvarv,, Max och Rasmus e ute och cyklar, lilleman sover och Emma leker med kusinen, de andra har inte kommit hem ännu,,

men snart så e de fullt hus igen =)


kanske man hinn ta en svängom med snabeldrakarn innan de kommer



Av Malin - 8 april 2010 16:20

ja nu är det redan april och påsken har vart här,,


vår påsk bestod mest av en massa läkarebesök då Casper har varit jättedålig och får fortfarande inhalera medicin,,

efter 4 läkare besök och över en vecka efter han blev dålig kom de fram till att han hade lunginflammation, hm de som jag sagt från dag ett,,

ja nu har han fått antibiotika så nu är han piggare,, men tycker såå synd om han =(


de andra barnen e rastlösa och vill att skolan skall börja igen, mamma har vart rätt tråkig men bli så då lilleman vart dålig, men de blir nog bra tillslut,,


blev ett kort inlägg nu då de e dags för midda nu,,

men nu vet ni lite varför jag vart så osynlig =)



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards