Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Förlossningsberättelse

Av Malin - 29 mars 2011 13:19

Ja jag skall försöka ge mig in på en förlossningsberättelse =)


Trodde först att de hela startade torsdag den 10 mars då jag efter lunch fick sånna värkar,, de gjorde riktigt ont och jag fick andas mig igenom dem,, ringde hem gubben som fick hämta barnen på dagis,, jag låg med detta i ca 5 timmar sedan avtog allt =( snacka om att jag blev besviken,,

fredan var rätt lugn lite mensvärk lite sd men inget man direkt blev störd av,, hade syster och hennes grabbar här på eftermiddan skojigt skojigt,,


våra två näst äldsta grabbar och hunden for så lämpligt med mormor och morfar till fjälls med denna fredag.


Lördag fick jag sovmorgon och oj så skönt de var,,

klev upp fikade och grejade,, vid tolvtiden for vi alla in till stan och handlade lite,,

då vi satte ocss i bilen och for hem fick jag rejäla värkar igen,, va bara att börja andas igen,, la mig då vi kom hem låg och vilade några timmar då de avtog igen =( lika besviken igen,,

då vi satt och åt midda så kom de svaga väldigt svaga värkar med 5-10 minuter emellan,, och de fortsatte så hela kvällen,, tänkte inte så mycket på de då dom inte gjorde särskilt ont,, sa bara till mannen att fortsätter detta så åker vi in imorrn får de ge mig  nån spruta så de slutar så jag får vila,,

hela natten fortsatte detta dock,, men sa inget till mannen =) jag kunde ju sova rätt bra ändå så trodde de var bara fejk,,

på morgonen vid halvsju gjorde de lite ondare men inte så jag trodde de var på g, strax efter sju ringer vi syster ändå som kom och va barn vakt då jag sa att vi åker in ändå,,

syster kom och vi for in kl fem åtta,, då vi kommit en mil känner jag att detta är nog på g och kommer vi hinna in =) jag blundade hela vägen till sjukan för jag ville inte se hur fort mannen körde,, och nu gjorde de ont fick för mig med att om jag höll andan skulle de inte kännas lika mycket haha,,

väl framme kom dom hela tiden typ, bm mötte upp oss på akuten och vi fick som tur var ta en genväg till fl, va inne på fl 08:23 jag gick då och kissa sen blev de problem att ta mig från toan till sängen,, mannen och bm fick så gott som släpa mig fram till sängen och hjälpa mig upp i den med,, hann bara lägga mig och de tog av mig byxorna så föddes lilla Tove =) kl 08.26 så de gick undan,,

en helt perfekt liten tjej som i våra ögon inte var så liten ,, vi hade ju förvänta oss en väldigt liten tjej då de sagt att hon skulle vara ca 20% mindre,, men hon va perfekt,, född i v37+1 och vägde 2715 gr och var 47 lång,, och ett liiitet huvudmått på 32,5 cm


08:32 kom moderkaka hel fin,, och jag hade inte en enda bristning så sköönt,

blödde dock rätt mycke nästan en liter, men jag mådde toppen =)

efter jag kissat blev vi flyttad till bb,,

där vi bara myste och satt och kollade på underverket =)


fick dock fruktansvärda eftervärkar =( som höll i sig över en vecka,,

men de e det värt.


 
 
Trollmorsan

Trollmorsan

29 mars 2011 16:04

Oj det gick fort! Men åh så skönt att det gick så bra! Och visst är hon fin!!!

Kramar till er!

http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

 
Helén

Helén

31 mars 2011 09:36

Hej!
Lillary här från fl...
Wow vad fort förlossningen gick o vilken tur att ni åkte när ni gjorde, annars hade ni verkligen inte hunnit in!

Ha en bra dag!
Kram

http://4childrensmom.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 13 februari 2016 18:57

provar ny blogg portal :) Ni hittar mig på www.nouw.com/mybigfamily ...

Av Malin - 10 februari 2016 12:27

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9993229768"

Ont

Av Malin - 2 februari 2016 15:43

ja de senaste dagarna har jag haft olika sorters smärta, började i torsdags med att Rasmus ringer från skolan att han har ont i magen, åker dit, hittar han ensam i kapprummet med ett blodsocker på 3,1 på pumpen så han kan ha varit lägre, pratar med f...

Av Malin - 20 januari 2016 11:03

ja nu har nästan hela familjen avklarat magsjukan, på måndag kväll åkte Max o Tove dit, sen Liam o sen jag:( barnen har kräkts en gång o sedan varit pigga, själv kan jag inte kräkas så jag blir alltid mycket sämre :( jag låg hela dan igår med en mass...

Av Malin - 18 januari 2016 13:02

dennis hade ju i slutet av veckan ont i magen o mådde illa men blev inget mer. Imorse kl 4 så kräktes Rasmus, RASMUS !!!! Kan säga såhär att magsjuka och diabetes går verkligen inte hand i hand :( innan 5 hade han kräkts igen :( kl 4 hade han inga ke...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards