Alla inlägg under maj 2012

Av Malin - 15 maj 2012 09:27

och T


har denna buskille hemma idag med mig och Tove =)

 
Av Malin - 15 maj 2012 09:18

Phu så trött jag e =/ Tove tyckte de var dags att äta lite extra precis då jag höll på somna =/ så de var bara att kliva upp och fixa lite käk till na,

hon käkade och somnade och jag la omkull mig igen,, hann precis slumra till så grinade Casper hysteriskt och väckte då sin bror och ja så hade vi 2 killar i sängen (trångt) fick tillslut en liten plats (behöver en större säng ) och börja slumra till så kommer Emma, även hon mardrömmar och då ont i magen och kunde inte sova =( så bäddade ner henne i soffan och slog på en film och så kröp jag ner igen,, ja så de blev inte mycket sömn inte =(

imorse var Rasmus häning och trött i benen som han säger då vi misstänker att få blodsockerfall vid dom tillfällena,, gav han en banan lite snabbt och väckte sen de andra,, R fick vara hemma idag då de ändå har kort dag idag och så han få käka lite mer i lugn och ro,

Han var lite surer innan han somnade igår då hans första fotbollsträning blev inställd =( som han sett fram emot

den,, aja nya tag nästa vecka,

Idag har Emma och Emil träning =)

Nä nu kolla vad lillfröken hittar på för bus,, önskar hon kunde börja gå snart,, mista lilla grus bit eller vad som helst åker in i munnen =/ och de blir mycket lättare när man är ute =) men men de kommer när de kommer

Av Malin - 14 maj 2012 11:37

Tro våra kära kids lyckats trolla bort våra bilder som jag suttit och sorterat och sparat =( så träligt =/ men skall försöka få tillbaka dom sen med nå program, men de är ju så irreterande =( men de e inte bara dom som kan,,

Emil hade tappat sin telefon =( han hade haft den i en jackficka,, jaha vi hittade den inte,,

så gick jag ner till tvätten och skulle lägga in den i tumlaren och vad är det som ramlar ut? jo Emils telefon =/ jaha där var de ju jag som inte kollat kläderna innan =(


Tänkte bjuda nå några bilder som jag har kvar iaf =)


 

Go lilla Emma som här var ca en vecka gammal =)


 

och  här stora  damen som fyllde 9 år för en vecka sedan =)


 

syskon bus =)

och syskon kärlek =)

   


och så lilltrollet då =)


 


och hennes nya kärra som vi bara ÄLSKAR den e underbar och snygg =)

JA

Av Malin - 14 maj 2012 09:54

-+Ja som sagt blev de ju en tur till vårdcentralen med lilleman förra måndan =/ de tyckte att han såg pigg ut när vi var där men som jag förklarat så  verka han pigg ena stunden för att däcka nästa stund,, de hittade inge fel på han men de tog halsprov och snabbsänka,, ja halsprovet var neg som tur var men snabbsänkan var på 119 =( så visst var han dålig lillvännen,, de ble medcin och hem och kurera han.

Veckan har rullat på med blandat väder, vill ha sol och värme nu inte detta regn rusk och kyla,, minsta lilla uppehåll har barnen varit ute, =) de svåra e att de gärna vill ha så lite kläder som möjligt på sig =/


Alla barnen e iaf nu pigga vilket känns såå bra,, hoppas bara nu att de håller i sig ett tag.

För övrig håller vi på att dela av ett stort rum vi har på över våningen så de större grabbarna skall få egna kryp in =) men fasen vad rörigt  det blir =( men ack så skönt när det är klart =)


I lördags var vi till grannkärringa med familj och firade gubben där som fyllt år för ett tag sen men som vi ännu inte hade firat,,, en härlig kväll blev det med go fika och en massa surr =)

Denna vecka laddar vi med skola och dagis, renovering, tvätt, städ , plock, och bak, för på torsdag e de dags igen =) då fyller Dennis 13 =) var tar tiden vägen vägen ? han var ju liten nyss =)

Idag skulle han ha haft friidrottsdag på skolan men inte då, detta regn satte stopp för det, så triskt för dem =(

dock chockade  han och hans bror mig igår =) var in och handla lite fika som de skulle ha med sig idag,, då han helt plötsligt kläcker ur sig högt ,, mamma jag vill ha en lillebror =) och säger  lillebror hans, nä jag vill ha två till =)  hahaha  dom e roliga dom och var inte alls väntat att få höra det så jag sa bara tyst nu inte såå högt ,, hahaha

trodde de ledsnat på syskon vid de här laget men tydligen inte =)


nä nu skall jag få undan lite tvätt medans lillfia busar och innan de e dags att hämta grabbarna på dagis =)


Av Malin - 7 maj 2012 11:34

Då var man ett år äldre då, vare sig man vill eller inte =) skulle kunna stanna nu =)

idag har jag små grabbarna hemma då Cappe inte mår hundra så vi skall in vc och få han kollad så har vi gjort det iaf,

tog vagnen in till konsum imorse och handlade lite,, solen lyser och vi har varit ute, grabbarna har varit underbart snälla idag och jag njuter för fulla muggar,, inte ett enda tjafs ännu "peppar peppar "de leker så bra =)

lill fröken sover hon =)

Nu skall vi ta och fixa lunch och sedan damsuga lite, mamma och farmor kommer och fikar ikväll så kanske de vore en fördel med lite mindre grus på golven då =)

Av Malin - 6 maj 2012 21:54

Nu e de kvällen, trött som tusan och fryser som bara den =/

Har plockat och busat med de små mest hela dan,

mannen har satt upp nya taket på altanen =) så nu kan de regna bäst de vill för nu har ett fint helt tak igen =)

Casper har fått feber igen =( och slemmig hosta =( hostar så de kommer upp =/ vilket e bra i sig men stackarn tycker de e så jobbigt =( blir nog att ringa vc igen =/

de andra e de full fart på, även lilla Tove =) som idag varit överallt =)


fulmiddag slog vi till med idag med =) så de blev pizza =)

Har idag med även fixat Dennis födelsedags present =) skönt att ha de klart =)

nu se vi bb men de e då inte mycket att se =/  tro jag kryper ner ist =)


Av Malin - 6 maj 2012 12:50

För våran Emma som fyllde 9 år igår =) en toppen dag med kalasfirande hela dan =)

även jag firades då jag fyller på måndag så e de lika bra att ta allt i ett =) 

många fina presenter blev de =)


sååå trötta blev vi men hade en sån lyckad dag/ kväll men släkt och vänner =)

somnade faktiskt riktigt fort =)

idag blir de plock mest hela dan sen en tur ute på gårde och hjälpa mannen att byta taket på altenen,, de behövs då det är stora i hål i det gamla =/

sen blir de inte att göra så mycket,, bara ha en mys söndag tro jag =)

=)

Av Malin - 4 maj 2012 22:00

Det går väldigt dåligt med bilderna =)

men snart hihihi =)

Inte fasen blev de nån tårta fixa på dan idag inte =/ de blev mera tvätt vikning, städade E och Rs rum,

sen hämtade jag lite kids och så hade halva dan gått,, ibland rusar tiden fram och ibland går den i snigelfart =)

kl 14 var det dags för Emmas synundersökning hos optikern, det gick väl bra, inte som vi ville med väntat,, det blir glasögon för Emma,, känns ok förutom priset då,, men hon har verkligen älskat att läsa och läst varje kväll men nu på slutet har hon inte läst alls =( och läxorna varit en plåga =( huvudvärk som bara den har hon haft lillpiga =( men nu så e glasögonen beställda och inom två veckor skall vi ha dom =) ja de blev 2 par utifall nått skulle hända,

och sååååå fin hon var i båda =) ett par lila och ett par röda blev det =)


sen har dan bestått att plock och städ, kojbygge =) middag bakat en tårtbotten ( den andra fixar jag imorrn) två tårtor ihopfixad =) och paket inslagning =)


Fick nog godkänt för kojbygget för när vi skulle kolla de små ikväll då de lekade så hade dom somnat =) fin små killarna =)

Emma somnade med ett leende på läpparna =) det är spännande att fylla år =) men hon ville gärna ha sovmorgon med =) vi får väl se hur de blir med den ==)

själv har jag sån huvudvärk, ont i örat och bihålan =( så less på detta nu,, aja ,, ta sig en alvedon oh krypa ner tro jag,, känns som de e mitt i natta fast kl bara e 22 =) men nu gör jag kväll,, tro jag iaf =)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards