Alla inlägg den 4 november 2014

Av Malin - 4 november 2014 23:45

Det var lyckliga barn jag hämtade hem idag från skola o dagis :)
När vi kom hem skyndade dom sig och tog fram sina vinterkläder o hoppa i dom och sprang ut :-) de lekade hela eftermiddan ute i den lilla snön som kom :)
De tråkiga är bara att de var genomsura när de kom in :/ den rann vatten av dom :( önskar jag hade ett tork skåp, det skulle underlätta massor.
Tove var fortfarande trött efter vilan på dagis ( är det så hemskt att säga dagis o inte förskola ?) så hon kröp upp i soffan en stund, och dom som känner Tove vet att där blir hon inte långvarig ;)
Liam for runt och busa i gåstolen :-) Tove vaknade till så vi satte oss och rita en stund :-)
Fick även lite hjälp av henne att fixa middagen :)
Liam kom på hur man öppnar lådorna i köket så han hade jätteroligt :)

Barnen fortsatte rita efter vi ätit :) helst hade de gått ut igen men de fick vara inne så kläderna hinner torka tills imorrn :)
Vi släkten ner och kröp upp i soffan och myste och tittade på filmen med innan småttningarna skulle lägga sig :)
Liam somnade kl 19 ikväll och Tove strax efter så de har varit ovanligt lugnt här :)
Vi andra fixade läxor innan de skulle i säng med.
Nu ligger jag i soffan men ska ta och krypa ner jag med. Mannen har varit iväg hela kvällen och hjälpt bärgaren, får se när han kommer hem.
Nä natta och hoppas på en bra morgon imorgon :)


Snö

Invigt overallen :)

Tove tar igen sig lite efter dagis :)

Busen :-)

Alltid glad :)

Mys :)

Av Malin - 4 november 2014 11:39

ja vilket tråk väder det är ute =( först spöregn och nu snöblask =(  egentligen vill jag inte ha nån vinter men om man får välja mellan regnrusk och bara mörker och  snö och lite ljusare så väljer jag snön och ljus =) så hade hellre sett att det snöat rikitigt ute nu ist. 


Aja man får göra det bästa av det =) ha ljust inne och en massa värmeljus =) försöka hade det mysigt och varmt inne =)

det jobbigaste med denna tidpunkt på året är dock ja att jag lätt blir deppig, men mest är det tröttheten, känner mig trött jämt, även om jag inte kan sova på nätterna riktigt, mornarna är så fruktansvärt jobbiga =( jag är morgontrött i vanliga fall men nu är det riktigt illa, och på de så är alla barnen tyvärr lik mig och även dom morgontrötta =( även om de kommer i säng tidigt,, Max somnade lika tidigt som Tove igår, vilket var vid kl 19 och han var ändå så trött imorse =/ 

men nu blickar vi framåt mot jullov som bara är runt hörnet känns det som och julmys =) även och jag får lite panik och ångest över jul ! nu för tiden känns det inte lika roligt =( känns lite som det gått överstyr, barn som ska skryta över vem som fått dyrast i julklapp ist för kanske fått en sak de verkligen vill ha ! 

det finns å otroligt många som inte får julklappar, eller bara nån enstaka lite grej,, tråkigt tycker jag, men det är ju min uppfattning. 

här blir det inget överdrivet till våra barn och folk får tycka vad de vill, huvudsaken är att vi är tillsammans och mår bra =) de kommer få en sak som kanske är lite dyrare som jag vet de vill ha/behöver och sen kanske nå små grejer. 

tror de kommer bli nöjda ändå =) så glad att våra barn alltid varit så otroligt tacksamma för allt det får, oavsett vad det är =) 

känner mig lite gladare nu =) och ser fram emot jul =) kommer bli toppen, massa mys och tid tillsammans och att få mannen ledig och hemma med oss i en massa dagar =) underbart.


Mycket svammel nu =) åter till idag.

Som sagt, vaknade upp till spöregn och hade 3 barn som kom och kröp ner i sängen hos mig =) då ville man ju absolut inte kliva upp =) men upp kom vi och iväg med =) lite tjafs som vanligt men långt ifrån tjafset som de brukar vara.

Efter lämning for jag och Liam och handlade lite och sen vidare till Emma på skolan för utvecklings samtal. 

Allt var tipp topp =) Emma fick massa beröm för hon är så duktig och snäll och klagar aldrig =) Min fina stora prinsessa =) 

Hemma igen så slocknade lilleman och jag har plockat tvätt och grejat lite. kollat igenom vinterskor och kläder, tidigt ute jag vet =) ingen panik har vi iaf =) men handskar måste fixas omgående , sen behöver några barn få nya skor. 


OJ tittade precis ut och det snöra massor så kanske bäst att väcka lilleman och åka in på stan en sväng och inhandla de sakerna innan vi ska hämta de andra barnen =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards