Alla inlägg den 30 november 2014

Av Malin - 30 november 2014 07:48

Ja tiden går fort( vet sagt det tidigare;)) och det är över en vecka sedan jag skrev ett riktigt inlägg.
Förra lördagen hade vi vänner på besök :) full rulle hela kvällen. Vi var 20 st :) 6 vuxna och 14 barn :-)
Minns inte riktigt vad vi gjorde i söndags :( jag var iallafall iväg och städade ! Det var även då vårat internet la av :(
I måndags så gick jag runt och va nervös nästan hela dan :) vår Dennis skrev för EPA kortet och HAN KLARADE det :-) oj oj oj vilken lycka :) som han kämpat med detta kort :) var så glad för hans skull så jag kunde inte komma mig för o göra nått :-) och oj vilken lycklig kille de var som kom hem :) och vilka kramar han fick :) sen såg vi inte han på hela kvällen :)
I tisdags efter lämningar så for jag o Liam med Emma till tandläkaren. Hon skulle plasta tänder, va där över en timme då vi fick vänta länge.
Kände när vi va där att jag inte alls mådde bra :( helt slut, allt blev otroligt varmt och fick svimningskänslor :(
Skjutsade tillbaka Emma till skolan och jag for hem o la lilleman för sin vila. Jag la mig i soffan, efter jag hämtat hem de andra kidsen så började allt snurra och kroppen kändes som spagetti :( mannen fick komma hem så jag kunde gå lägga mig.
Efter några timmar blev det bättre men jag var helt slut :(
Mådde bättre på onsdagen och efter barnen kommit hem från dagis så fixade vi ihop en trolldeg och sen pysslade vi med det mest hela dagen/kvällen :)
Torsdag morgon vaknade vi av Rasmus kräktes :/ han var pigg i övrig. Trodde de berodde på att han inte varit på toa på länge då han onte kan gå på toan på skolan så han håller sig, han fick va hemma med pappa då jag hade tid med Liam på sjukhuset.
På sjukhuset gick de bra, lillemans testiklar har inte trillat ner utan de ligger i ljumskarna :( så till våren blir de operation för han :/
Hemma dock började Rasmus o spy igen, så de var visst magsjuka :( vi som klarat oss så länge , närmare 3 1/2 år, aja bara ta de som de kommer. På eftermiddan blev casper dålig med :( dock har han sluppit kräkningen .
Kvällen rullade på och blev inge mer kräk.
På fredan höll jag de mindre barnen hemma . De tre största fick gå till skolan.
Jag blev kass i magen och fick springa på toa några gånger så mannen fick komma hem. Jag låg helt däckade hela dan:/
Rasmus började kräkas igen och häll ända till kl 01 på natten :(
Igår var de flesta pigga och de var full rulle. Vi städade och grejade och gjorde lite advents fint:) och sen mös vi ner oss i soffan och kollade på film hela kvällen :)
Fick en överraskning med :) Dennis bästa kompis kom in med stor korg :) som hans mamma o pappa fixat, det var ljus, ljuslyktor, pepparkakor, bullar, en godisburk och julmust :) vi fick den som tack för vi hjälpt dom men lite olika saker :) så snällt av dom :) dom är helt fantastiska :-) och barnen har turen att få ha hans mamma som dagis fröken :-) dock kunde vi ju inte låta han stanna då pga magsjukan :( de hade inte tid ändå då grabbarna skulle ut o åka EPA )

Kl 05 imorse vakna jag av att lilleman kräktes :( då var det dags igen :( strax efter kom Tove och ville gå på toa och väl där kräktes även hon :(
Nu ligger vi ner bäddad i soffan och på madrasser o ser smurfar.
Nu bars vänta o se hur många som åker dit på denna hemska sjukdom. Men bättre att ha de avklarat nu än att få det under jul.
Nä försöka vila lite innan det är dags igen .

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards