Alla inlägg den 21 november 2014

Av Malin - 21 november 2014 21:52

Mannen kom hem rätt tidigt ändå :) vid två, halv tre. Jag o Emma for inte till stan och fixade en present då hon skulle iväg på kalas.
Hem o fixa middag så hon hann äta.
Hon gick till Sofie som sminkade henne sen åt hon och sen skjutsade vi henne :) hon var så glad o fin :) kalaset var hos en av hennes bästa vänner så det gjorde det ännu roligare :)
Vi andra käkade och sen tog jag mig en lång härlig dusch :)
Richi fortsatte fixa i Rasmus rum och nu är det snart klar :-) vi har satt upp en fond vägg och sen bara målat på de gamla tapeterna, även om de var lite rivet på en del ställen, det blev betydligt bättre än var det var innan. Känner inte för att lägga ut en massa pengar på att fixa ännu mer då jag känner våra grabbar och de kommer säkert hamna ett rit streck eller två inom snar framtid.
Blir riktigt gjort när de blivit äldre :-)
Men jag är jättenöjd över att vi var lite galna gällande färgvalet :-)
Lägger in bild när det är mer fixat :-)

Hämtade hem en jätteglad tjej :-)
De små har lagt sig så jag har nu suttit och flätat Emmas hår :-) behöver träna en hel del på det:) provade nå nytt ikväll och det är jätte kul.
Nu ska vi bara slappa i soffan innan säng och hoppas på massa sömn så vi kan fortsätta greja imorrn :-)

Roligt med flätor :-)

Av Malin - 21 november 2014 12:52

Härliga fredag är äntligen här :-) och imorse var vi inte sena :) snarare tvärtom ;) grabbarna frågade om skolan var stängd när jag lämnade dom :) förklarade att de bara var vi som var tidig idag, och de blev glada för då kunde de leka lite längre innan skolan började :)
Hemma igen plockade jag åter igen, samma visa varje dag ! Casper smet upp till tv spelet, gillar egentligen inte tv spel jag :/ men det går i vågor och är oftast bara en kort period de spelar. Nu passa han på då han inte behövde turas om :) blir inte mycket spelande då de är minst 3 st som turas om när alla är hemma. Tove hon hämtade sina dockor, en kudde, en handduk, några av brosans blöjor och bytte blöjor på dom o bäddade ner som i trappen :)
Sen kom syrran och hämtade Tove och de for en sväng på stan :) en stolt tjej som for :)
Ännu stoltare när hon kom hem o hade sin egen påse med saker hon fått av moster :) en Mimmi klänning ( hon gillar Mimmi :)) en Mimmi lepsyl ( stavning :/) och hårspännen :-)
Tack så mycket moster :)
Nu har lillfröken somnat i vagnen och casper och lilleman busar :)
Nu väntat vi snart hem skolbarnen och som vanligt på fredagar så promenerar dom hem.
Får se vad vi hittar på när de kommer, kanske måla lite om jag vågar med alla kidsen, finns ju risk att färgen hamnat lite överallt :)
Egentligen slutar Richi kl 13, vilket vi sett fram emot, men som vanligt så blir han sen :/
Sen ikväll väntar en myskväll med idol :)

Av Malin - 21 november 2014 10:56

Igår när lilleman vilade plockade jag upp allt plock nere. Fick då ett sms från Sofie om hon o Lovis fick komma ! Oh klart de får :) de är alltid välkommen :)
De kom och vi surrade, hon var snäll och hade Liam medans jag hämtade barn från dagis o skola :)
Sen när vi kom hem blev det fullt ös ! Ja resten av dagen o kvällen blev det fullt ös ;)
När Robin kom blev det fullt ös medvetslös ???
Vi hade även kusin Simon här :)
Vi käkade alla sen middag och även lillsyrran o Minna kom.
Det busades och härjades och skreks och bråkades om vartannat :)
Den droppade de av eftersom, helt plötsligt var flera o grejade med olika saker o det blev väldigt tyst ?
Sofie var snäll o klippte caspers hår :) och det är inte det lättaste att klippa, han har jätteknepigt och jättetjockt hår och virvlar lite överallt, han blev så fin så :)
Alla hemma igen och de små kröp till kojs, Robin och Sofie o Lovis stannade så vi såg big brother och fikade och jag och Liam fick en massa Lovis mys ?? Hon är helt underbar, denna söta, Goa, bestämda lilla dam ? farmors Lill ??

Tänkte länge igår när jag la mig på hur lyckligt lottad jag är :)
Visst de är även jobbigt med många barn och stök och stoj men ack så roligt och härligt det är :-) när vi är samlade så här när Robin o Sofie och Lovis kommer så blir de väldigt mycket bus men väldigt många härliga skratt ?? Och även så igår :)
Somnade gott igår :) älskar er min härliga stora familj :)

Fina casper :)

Min buse :)

Lovis o Liam ?? de ville aldrig titta till kameran samtidigt :)

Damma saker ska de ha med :-)

Slänger in en bild på tove bus hår :-) de växer som ogräs :-) så fint

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards