Alla inlägg den 9 december 2013

Av Malin - 9 december 2013 20:13

Ja då var det måndag igen och ny vecka.
Sov ännu sämre inatt ;( och det var riktigt jobbigt att kliva upp imorse. Ville bra skita i att kliva upp och låta alla sova ! Men så kan man ju inte göra :) var bara att masa sig ut sängen och väcka barnen. Har ju lovat att väcka dem så de kan se julkalendern.
Mannen kom hem ich skjutsade skolbarnen. Casper fortsatte sova så när skolbarnen kommit iväg la jag med Tove igen och faktiskt somnade hon om igen. Hon var vaken så länge igår ! Så fick en timmes extra sömn ;) välbehövligt.
Tove och casper började på dagis halv elva idag då jag hade möte med f-kassan ang toves vårdbidrag. Tro det gick riktigt bra ;) nu ska bara intygen in och sen få svar. Toves läkare har inte varit särskilt snabb med intyget men hon har lovat att det ska vara klart på måndag så vi kan hämta det när vi ska upp med Emil till sjukhuset.

De är lite saker att göra framöver och då känns de som tiden flyger fram och jag vet inte alla hur vi ska hinna med allt.
Idag var det möte, imorgon bm besök, onsdag ska jag klipp mig, torsdag sjukhusbesök med Tove, just ja mc har lucia på lekis på onsdag med.
Till veckan är det ungefär lika.
Måndag sjukhus besök med Emil, onsdag ska jag till sjukhuset och spec mödra, Emil och Rasmus ska till Tandis, torsdag ska Tove till habiliteringen, fredag ska Max till Tandis. Och så måste vi fixa de sista julklapparna och maten. Och mitt i allt när som helst kan ju bebisen få för sig att komma ;)
och på allt detta mår jag skitdåligt ;( njurar som värker, illamående och sura uppstötningar, ( trots medicin ) huvudvärk, värk i övre delen av magen, svälld som bara den, och mitt bäcken känns varje natt som det ska gå i tusen bitar, och så sömnbristen ;(

Ja det är bara att göra det bästa av det trots att det känns otroligt kämpigt mest hela tiden.

Idag har jag gått hela 35 v ;) känns underbart att slutet är nära och lilleman snart är här ;)
Samtidigt som jag börjar bli galet nervös över förlossningen :/ vilket jag aldrig varit tidigare !
Men får hoppas de går bra och inte fullt lika fort som sist.

Nu håller jag på att lägga lilltrollet och lilleman i magen håller på att ta sig ut genom sidan av magen känns det som :P

sen blir de nog att bara att ligga insidan och glo på tv en stund.
De andra barnen sitter och ritar nu men ska snart knoppa med,
De två bästa minsta sover redan ;) och de största lägger sig själv om en stund

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards